نهایت هنر در صنعت خودروسازی! +عکس

کدخبر: ۳۱۲۴۰۸
​اقتصاد نیوز:درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های دنیا، اکثر مدل‌های خود را تنها با این هدف به تولید می‌رسانند که فروش بالایی داشته تا بتوانند از این طریق، علاوه بر رسیدن به سودآوری قابل‌توجه، جبران فروش کم دیگر مدل‌هایشان را نیز داشته باشند، بعضی از برندها نیز وجود دارند که قصد آن‌ها، تنها تولید خودروهایی کامل و بی‌عیب و نقص است.
نهایت هنر در صنعت خودروسازی! +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از چرخان، دراین‌بین، می‌توان خودروهای اسپرت و سوپراسپرتی را مشاهده کرد که به‌خصوص، نمونه بریتانیایی از این سوپراسپرت ها بانام مک لارن الوا (Elva)، خودرویی که بدون شک نمی‌توان محدودیت‌هایش را برشمرد. درواقع این مک لارن جذاب و قدرتمند، نمونه‌ای از هنر صنعتی چشم‌گیر بر روی چهارچرخ است.

مک لارن

همان‌گونه که تاکنون در بعضی از مدل‌های برندهای خاص بریتانیایی مشاهده کرده‌ایم، مک لارن الوا نیز درست مانند مک لارن اسپیدتیل، یک خودروی با تولید بسیار محدود بوده که این شرکت، تنها 399 دستگاه از آن را به تولید خواهد رساند تا بتواند خاص بودن و منحصربه‌فرد بودن الوا را بیش‌ازپیش، حفظ نماید. این عدد بسیار کم در تولید، حتی می‌تواند الوا را نسبت به یک خودروی دو درب ایتالیای فراری، بانام مونتزا SP2 نیز خاص‌تر نماید.

مک لارن

درواقع می‌توان مک لارن الوا را یک رقیب بریتانیایی برای سوپراسپرت ایتالیایی فراری دانست. خودرویی که طراحی شاخص و خاص آن، شالوده‌ای از دیگر مدل‌های مک لارن بوده و این شرکت برای هر چه سریع‌تر کردن آن، از سیستم آئرودینامیک اکتیو که بانام سیستم مدیریت هوای فعال (AAMS) نیز شناخته می‌شود، استفاده کرده است. البته یکی از راهکارهای مک لارن برای سرعت‌بالای این خودروی تازه‌وارد، باله عقب اکتیو است که راننده را از چسبیدن خودرو به زمین در سرعت‌های بالا، مطمئن می‌سازد.

همچنین ازآنجایی‌که این خودروی جذاب، به سری نهایی (آلتیمیت) مک لارن تعلق دارد، پس این شرکت در آن از مقدار زیادی فیبر کربن برای کاهش وزن خودرو و سیستم‌های پرفورمنس دیگر برای افزایش عملکرد خودرو استفاده کرده است. در داخل کابین نیز، همه‌چیز به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا راننده را برای تمرکز هرچه بیشتر برای رانندگی آماده کرده و در عمل، بدون وجود دکمه‌های کنترلی و تنها با کنترلرهایی که مقصد نهایی‌شان راننده است، همه‌چیز به‌گونه‌ای، راننده محور طراحی و تولیدشده است.

مک لارن

درنهایت نیز باید به سراغ یکی دیگر از مؤلفه‌های جذابیت این شاهکار مک لارن برویم. قلب تپنده. مک لارن، در الوا از یک موتور 4 لیتری V8 که در مدل سنا (Senna) نیز دیده‌شده، استفاده کرده است. موتوری که می‌تواند نهایت قدرت 815 اسب بخار را به زیر پای راننده منتقل کند. این قدرت همچنین می‌تواند، شتاب صفرتا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از 3 ثانیه و شتاب صفرتا 200 کیلومتر بر ساعت 6.7 ثانیه‌ای را به الوا ببخشد.

اما تنها چیزی که شاید کمی نسبت به‌تمامی ویژگی‌های خوب مک لارن الوا، توی چشم باشد، قیمت بالای 1,650,000 یورویی آن بوده که آن را در باشگاه گران‌ترین خودروهای جهان قرار می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید