هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سه‌شنبه وچهارشنبه

کدخبر: ۳۱۲۵۳۵
اقتصادنیوز: بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی بارش شدید باران و برف از امروز (۲۷ آبان ماه) تا چهارشنبه (۲۹ آبان ماه) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی بارش شدید باران و برف از امروز (۲۷ آبان ماه) تا چهارشنبه (۲۹ آبان ماه) پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۲۷ آبان ماه) در خلیج فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بارش حداکثر بین ۴۰ تا ۷۰ میلیمتر، در نیمه غربی و جنوب فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، گیلان و جنوب اصفهان حداکثر بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر و شمال زنجان و جنوب شرق اردبیل حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۲۸ آبان ماه) بارش در خلیج فارس، بوشهر، غرب و جنوب فارس حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر، گیلان و مازندران حداکثر بین۳۰ تا ۵۰ میلیمتر، در هرمزگان، شمال زنجان و جنوب شرق اردبیل حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر و در تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، شمال یزد حداکثر بین ۱۵ تا ۲۵ میلیمتررخ می‌دهد.

چهارشنبه ( ۲۹ آبان ماه) بارش در مازندران حداکثر بین۴۰ تا۶۰ میلیمتر، گلستان حداکثر بین ۳۰ تا ۴۵ میلیمتر، در هرمزگان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر و در سمنان، یزد، کرمان، غرب خراسان رضوی حداکثر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیمتر پیش‌بینی‌ می‌شود.
بر اثر بارش‌های پاییزه آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی پابل پیش‌بینی است. از این رو مردم هنگام تردد احتیاط کنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز (۲۷ آبان ماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف برای استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان، بارش باران و برف برای استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان، نیمه شرقی لرستان، مرکزی، همدان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد و ارتفاعات شمال فارس و رگبار و رعد وبرق برای استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، غرب هرمزگان و خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۲۸ آبان ماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان و بارش باران و برف در شرق لرستان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، اصفهان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی، غرب خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات استان‌های فارس و کرمان و رگبار و رعد وبرق در استانهای: بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان، برخی نقاط هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز رخ می‌دهد.

چهارشنبه (۲۹ آبان ماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف برای شرق گیلان، گلستان و مازندران و بارش باران و برف در سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان و یزد، شمال فارس، تهران، قم و رگبار و رعد وبرق برای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

پنج شنبه (۳۰ آبان ماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان،‌ بارش باران و برف در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و رگبار و رعد وبرق در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و دریای عمان و جمعه (اول آذرماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌هایی از خراسان شمالی و اردبیل رخ می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید