ترکیه از احتمال از سرگیری عملیات نظامی در سوریه خبر داد

کدخبر: ۳۱۲۵۸۵
اقتصادنیوز : وزیر امور خارجه ترکیه با متهم کردن واشنگتن و مسکو به عدم اجرای تعهدات خود درباره شمال شرق سوریه، گفت ممکن است ترکیه عملیات نظامی در این منطقه را از سر بگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و ترکیه به تعهداتشان در توافق با ترکیه درباره شمال شرق سوریه عمل نکرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در ادامه سخنانش هشدار داد: «در صورتی که منطقه (شمال شرق سوریه) از تروریست‌ها پاکسازی نشوند در آن صورت نیروهای ترکیه عملیات در این منطقه را از سر می‌گیرند.»

طبق توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ۲۲ اکتبر گذشته (۳۰ مهر) در شهر سوچی در جنوب روسیه، شبه‌نظامیان کُرد سوریه تا عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کردند و مقرر شد تا دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

این توافق پس از تجاوز نظامی ترکیه به سوریه حاصل شد. ترکیه روز 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی را با هدف ادعایی، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» در شمال سوریه آغاز کرد.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید