ظریف: اعلام حمایت مقام‌های آمریکایی از مردم ایران دروغی شرم‌آور است

کدخبر: ۳۱۲۵۹۷
اقتصادنیوز : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و فریبکارانه کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا و برخی دولت های اروپایی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اظهار داشت: رژیمی که با اِعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می شود، هیچگاه نمی تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد.
ظریف: اعلام حمایت مقام‌های آمریکایی از مردم ایران دروغی شرم‌آور است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف افزود: اعتراض قانون مند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضد قانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.

وزیر امور خارجه اعلام حمایت مقام های آمریکایی از "مردم ایران" را دروغی شرم آور خواند و تاکید کرد: رژیمی که با اعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می شود هیچگاه نمی تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

ظریف تصریح کرد: کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌نمایند، مسئولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید