شرمن: مذاکره با ایران باید واقعی باشد، نه عکس یادگاری

کدخبر: ۳۱۲۵۹۹
اقتصادنیوز :مقام پیشین آمریکایی با بیان اینکه ایران و کره شمالی به نتیجه گفت‌وگوهای یکدیگر با واشنگتن نگاه می‌کنند، تاکید کرد که مذاکرات با تهران و پیونگ یانگ باید واقعی باشد نه برای عکس یادگاری.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،وندی شرمن نماینده دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران دوشنبه‌شب در پیامی توئیتری نوشت: ایران و کره شمالی به همدیگر نگاه می‌کنند. کیم جونگ اون  از دونالد ترامپ رسمیت و اعتبار دریافت کرد و اکنون خواسته‌های بیشتری دارد.

شرمن افزود: روحانی عکس یادگاری توخالی را دید و نخواست که دنبال [گفت‌وگوی] تلفنی یادگاری برود. در هر دو مورد ضرورت مذاکرات واقعی وجود دارد. و اکنون وزیر دفاع [آمریکا] باید از نزدیک به کره شمالی بپردازد. اوضاع سختی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم در نخستین دیدار خود به توافقی دو صفحه‌ای دست یافتند که به گفته بسیاری از تحلیلگران مبهم و خالی از نتایج عملی بود؛ از همین رو، دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی بی‌نتیجه پایان یافت.

واشنگتن و پیونگ یانگ پس از سیزده دور مذاکرات پس از آن، هنوز به نتیجه‌ای مشخص دست نیافته‌اند و کره شمالی اعلام کرده است که هیچ امتیاز یک‌طرفه‌ای در مذاکرات نخواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در پیام توئیتری از رهبر کره شمالی خواست سریع‌تر اقدام کند و معامله را تمام کند. ترامپ در این توئیت اعلام کرد: من تنها کسی هستم که می توانم شما را به جایی که باید باشید،‌ برسانم.

در حالی که پیونگ یانگ در مذاکرات هسته ای با آمریکا، در ازای توقف برنامه هسته‌ای خود خواستار لغو تحریم‌ها و تضمین‌های امنیتی است، واشنگتن تاکید دارد که پیونگ یانگ باید ابتدا قدم‌های اساسی را برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید