رکورد تاریخی و میلیاردی جوکر

کدخبر: ۳۱۲۶۷۵
اقتصاد نیوز:طبق برآورد‌ها فیلم «جوکر» امروز به جمع فیلم‌هایی که یک میلیارد دلار فروش کرده‌اند، ملحق می‌شود و نام خود را به عنوان نخستین فیلم درجه R. تاریخ که به این فروش دست یافته ثبت می‌کند.
رکورد تاریخی و میلیاردی جوکر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از مهر، «جوکر» فیلم کمپانی برادران وارنر باید جمعه شب (شنبه ۲۵ آبان به وقت ایران) به فروش یک میلیارد دلاری برسد.

به این ترتیب این اولین فیلم با درجه تماشای بزرگسال است که موفق می‌شود به این حد از فروش دست یابد.

فیلم «جوکر» با بازی خواکین فینیکس در نقش دشمن بتمن هفتمین فیلم سال است که به این مرز فروش دست یافته و در عین حال اولین فیلم امسال است که متعلق به دیزنی یا مارول نیست و توانسته است این فروش را به دست آورد.

در میان فیلم‌های کمپانی برادران وارنر تنها سه فیلم دیگر به این حد دست یافته‌اند که شامل «آکوامن» و ۲ فیلم بتمن یعنی «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» می‌شود.

«جوکر» که با بودجه ۶۲.۵ میلیون دلاری ساخته شده یکی از پرسودترین فیلم‌های تاریخ شده است و از ۴ اکتبر که اکران شد رکورد‌های متعددی را جا به جا کرده است که شامل بزرگ‌ترین فروش در اولین آخر هفته اکران در ماه اکتبر در بازار داخلی آمریکا با فروش ۹۶ میلیون دلاری می‌شود.

با وجود نگرانی‌های امنیتی از احتمال بروز خشونت در سالن‌های نمایش فیلم و رعایت نکات امنیتی بالا، هیچ یک از این مسایل بر فروش فیلم تاثیر نگذاشت و در سراسر جهان مردم به تماشای آن نشستند.

در خارج از آمریکای شمالی که این فیلم فروش ۳۰۰ میلیون دلاری را کسب کرد، کشور‌هایی که بیشترین استقبال از آن شد شامل بریتانیا با فروش ۶۸ میلیون دلاری، مکزیک با فروش ۴۳ میلیون دلاری، کره جنوبی با فروش ۳۸ میلیون دلاری، برزیل با فروش ۳۴ میلیون دلاری و فرانسه با فروش ۳۸ میلیون دلاری بوده‌اند.

این فیلم با کسب جایزه از جشنواره فیلم ونیز نام خود را در میان مدعیان رقابت‌های سال که در ماه فوریه به اوج خود می‌رسد، ثبت کرد.

تاد فیلیپس سازنده فیلم که سه گانه «خماری» را در کارنامه دارد این فیلم را با تمرکز بر زندگی یک کمدین در گاتام سیتی ساخته است که به دلیل سختی‌هایی که متحمل می‌شود، از کنترل خارج می‌شود. رابرت دنیرو و زازی بیتس دیگر بازیگران فیلم هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید