تاسیس یک استادیوم هوشمند فوتبال +عکس

کدخبر: ۳۱۲۷۰۳
​اقتصاد نیوز:ایالت لس‌آنجلس به زودی شاهد افتتاح یک ورزشگاه ۷۰ هزار نفری منحصر به فرد خواهد بود که مهم‌ترین وجه تمایز آن با دیگر ورزشگاه‌های دنیا دارا بودن یک نمایشگر دو طرفه غول پیکر است.
تاسیس یک استادیوم هوشمند فوتبال +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، یک ورزشگاه جدید ۷۰ هزار نفری موسوم به "SoFi" تابستان امسال در تاریخ ۲۵ ژوئیه در هالیوود پارک آمریکا برای فصل ۲۰۲۰ راه اندازی خواهد شد که یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های جهان خواهد بود.

این ورزشگاه در اصل ورزشگاه خانگی دو تیم فوتبال آمریکایی ایالت لس‌آنجلس خواهد بود.

اما آن فناوری که باعث می‌شود تجربه تماشای مسابقات در این ورزشگاه منحصر به فرد باشد، یک نمایشگر دایره‌ای دوطرفه ۶۵۰۰ متر مربعی است که تصاویر را از هر دو طرف با کیفیت ۴K برای تماشاگران پخش خواهد کرد.

همچنین در این ورزشگاه از نسل جدید ارتباط بی‌سیم یعنی "Wi-Fi ۶" برای ارائه سرعت بیشتر، شبکه ۵G و بلیت‌های دیجیتال استفاده خواهد شد.

این ورزشگاه یکی از گرانقیمت‌ترین مجموعه‌های ورزشی و تفریحی جهان است که در ایالات متحده ساخته شده است و تخمین زده می‌شود حدود ۵ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

این ورزشگاه یک استادیوم با ۷۰ هزار و ۲۴۰ صندلی با سقفی گنبدی شکل و شفاف است که مساحت آن بیش از ۲۷۸ هزار متر مربع است.

این مجموعه ورزشی و تفریحی دارای فضاهای اداری، مغازه‌ها، رستوران‌ها، واحدهای اقامتی، هتل، سینما و پارک است. در واقع این ورزشگاه هوشمند ۳.۵ برابر پارک دیزنی لند وسعت دارد.

ظرفیت این استادیوم برای مسابقات بزرگ می‌تواند تا صد هزار نفر افزایش یابد.

فناوری فروش بلیت در این ورزشگاه از یک نشانگر ورودی دوار استفاده می‌کند که بارکد رمزگذاری شده را هر ۱۵ ثانیه یک بار تعویض می‌کند تا از جعل جلوگیری کند. بلیت دیجیتالی همچنین پیام‌های سفارشی نظیر رویدادهای خاص و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به پارکینگ و پیشنهادات کالا را برای کاربر ارسال می‌کند.

امروزه طرفداران مسابقات ورزشی به دنبال تجربه هرچه بیشتر سرگرمی‌های فناورانه هستند و اکنون چالش این است که چگونه می‌توان این تجربیات را بدون نیاز به پرداخت هزینه بالا ایجاد کرد که ساخت چنین پروژه‌هایی یکی از روش‌ها در تحقق این هدف است.

قیمت بلیت جایگاه‌های عادی در این ورزشگاه ۱۵۰ دلار برای هر صندلی است، در حالی که جایگاه‌های ویژه تا ۷۵۰۰ دلار قیمت دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید