انتشار رقم جدید و نجومی ضرر قطعی اینترنت در کشور

کدخبر: ۳۱۲۷۱۰
اقتصاد نیوز: اینترنت کشور در چند روز گذشته به دلیل برخی نا آرامی ها در سطح وسیعی قطع شده است.
انتشار رقم جدید و نجومی ضرر قطعی اینترنت در کشور

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز،  سایت نت بلاکس دیروز اعلام کرده بیش از 65 ساعت از قطعی اینترنت ایران می‌گذرد که این قطعی برای ایران زیان 1 میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

نت بلاکس که به عنوان یک شرکت خدمات اینترنتی آمریکایی شناخته می‌شود در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد بیش از 65 ساعت از قطعی اینترنت ایران که از روز شنبه 25 آبان 98 شروع شده است می‌گذرد. طبق اعلام این سایت قطع کردن اینترنت برای دولت ایران طی این بازه زمانی بیش از 1 میلیارد دلار هزینه به همراه داشته که با تداوم این قطعی اینترنت میزان زیان‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

آخرین جزئیات قطعی اینترنت ایران

قطعی اینترنت ایران

به گزارش سایت نت بلاکس در حال حاضر کاربران ایرانی به مدت بیش از 65 ساعت است که به اینترنت بین‌الملل دسترسی ندارند و فقط برخی از سایت‌های ایرانی که از سرورهای داخل ایران استفاده می‌کنند به کاربران خدمات می‌دهند. بر اساس این گزارش فقط 4 درصد از ایرانی‌ها به اینترنت بین‌الملل متصل هستند که این میزان طی روزهای گذشته به دلیل قطع گسترده پروکسی‌ها درحال کاهش است.

زیان نجومی ایران از قطع اینترنت

قطعی اینترنت ایران

طبق اعلام این شرکت آمریکایی دولت ایران با قطع کردن اینترنت طی این بازه زمانی متحمل زیانی برابر با 1 میلیارد دلار شده است که این زیان با توجه به تداوم قطعی همچنان در حال افزایش است. گفتنی است این شرکت خدمات اینترنتی آمریکایی در خصوص نحوه محاسبه این زیان جزئیاتی را منتشر نکرده است، از این رو سایت گجت نیوز به دلیل عدم آگاهی از معیار سنجش چنین هزینه‌هایی قادر به تایید یا تکذیب آنها نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید