پمپئو هم از ترامپ جدا می‌شود؛ افشای زمانبندی محرمانه وزیرخارجه آمریکا برای استعفا!

کدخبر: ۳۱۲۷۶۳
اقتصادنیوز: مجله تایم بامداد چهارشنبه نوشت: وزیر امورخارجه آمریکا به منظور حضور در انتخابات آتی مجلس سنا به دنبال خروج از کابینه ترامپ است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجله تایم نوشت، مایک پمپئو در هفته‌های اخیر به سه نماینده برجسته جمهوریخواه گفته است که قصد دارد از دولت ترامپ استعفا دهد تا بتواند در انتخابات سال آینده از ایالت کانزاس نامزد مجلس سنای آمریکا شود.  

پمپئو به نمایندگان جمهوریخواه گفته است که تنها مشکل نحوه خروج از دولت ترامپ است. 
سه تن از نمایندگان جمهوریخواه در مصاحبه با تایم گفتند: قرار بود پمپئو تا اوایل بهار سال آینده در وزارت امورخارجه باقی بماند، اما تحولات اخیر از جمله تحقیق در مورد استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان موجب اخلال در روابط پمپئو با ترامپ شده است.
نمایندگان جمهوریخواه در پاسخ به زمان خروج پمپئو از کابینه ترامپ می‌گویند: تصمیم پمپئو برای استعفا با توجه به توانایی‌های وی در مدیریت زمان ممکن است در زمان مناسبی صورت گیرد. 
به دنبال افشای خبر استعفا پمپئو، مجله تایم نوشت: هیچ نشانه ای از اینکه پمپئو برنامه‌های کناره گیری خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشته باشد، وجود ندارد.
پیش از این نیز به دنبال انتشار برخی از اخبار مبنی بر استعفای وزیر امورخارجه آمریکا، دستیاران پمپئو اخبار کناره گیری وی را انکار کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید