اعلام تعداد بازداشتی‌های تبریز

کدخبر: ۳۱۲۸۳۹
اقتصادنیوز: فرمانده سپاه عاشورا از دستگیری ۳۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر تبریز خبر داد و گفت: آذربایجان و تبریز غیرت دینی و ملی خود را در اغتشاشات نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نق لز لیسنا عابدین خرم روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تجمعات محدود مردمی در تبریز در حد اعتراض نبود و این نشان دهنده بصیرت آنهاست. 

وی اظهار کرد: روز شنبه پس از اصلاح قیمت بنزین تنها در پنج شش نقطه تبریز تجمع های ۱۵ تا ۲۰۰ نفره داشتیم و در حاشیه شهر اعتراضات کمی بیشتر بود که توسط پلیس و با همراهی بسیج مردمی جمع شد. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه در تجمعات مردم تبریز تخریب اموال و مراکز خدماتی چندانی روی نداد؛ سه بانک و سه پمپ بنزین و تعدادی از خودروهای مردم و تعدادی مغازه آسیب دید. 

فرمانده سپاه عاشورا گفت: کسانیکه در جریان این اعتراضات با پلیس درگیر شدند، به تعداد ۳۰ نفر دستگیر شده اند و بقیه لیدرها نیز با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی شده اند و دستگیری شان از دیروز شروع شده و ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: برخلاف ادعای برخی رسانه ها، اتباع خارجی در تجمعات حضور نداشتند، اما نفراتی از استان های دیگر حضور داشته اند، دستگیر شده اند. 

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: سلاح گرم در جریان این اعتراضات به هیچ عنوان به کار نرفته، اما اطلاعاتی داریم که قرار بود از سلاح ساچمه ای استفاده شود که نشان دهنده آموزش دیدن تعدادی از لیدرهای اغتشاشگران است.

وی از انداختن سیم جلوی خودروها، ایجاد راه بندان، بریدن نرده های خیابان و تخریب چراغ های راهنمایی به عنوان برخی دیگر از اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران یاد کرد.

سردار خرم افزود: در اغتشاشات ما بسیار ملایم برخورد کردیم و به همین دلیل نیز مصدومیت بین نیروهای معترض بسیار کمتر از پلیس و نیروهای امنیتی بود. 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید