معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

کدخبر: ۳۱۳۲۵۳
اقتصاد نیوز:با برترین مدل‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از ۲ میلیون تومان آشنا شوید.
معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹، زمان آن رسیده تا نگاهی به برترین تلفن‌های هوشمند سال در بخش‌های مختلف داشته باشیم. در سال ۲۰۱۹ شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و سامسونگ مانند گذشته بیشترین درصد تولید و فروش در کل بازار‌های جهانی را در اختیار داشتند، البته هنوز یک ماه از سال باقی مانده و این روند ادامه دارد. تقریبا تمامی مدل‌های مطرح معرفی شده در سال ۲۰۱۹ دارای حاشیه باریک و صفحه نمایش بالا ۶ اینچ بودند، در اکثر مدل‌ها دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای شکل یا حفره جای داده شده و مدل دارای حاشیه بسیار کم و معدود تولید شد. از فناوری‌هایی که در سال جاری در اکثر مدل‌های بازار دیده می‌شود، دوربین چندگانه و حسگراثر انگشت است که البته در برخی مدل‌های ارزان قیمت دیده نمی‌شود. ارائه فناوری اینترنت 5G و تلفن هوشمند تاشو، مهم‌ترین اتفاق در سال ۲۰۱۹ بود که البته تنها مختص مدل‌های بالا‌رده و گران قیمت بود و شرکت‌های مختلف این قول را دادند که این فناوری را در سال آینده به مدل‌های پایین‌رده نیز بیاورند. به این ترتیب اتفاق خاصی در بازار مدل‌های پایین‌رده رخ نداد و مدل‌ها مانند سال گذشته با کیفیت متوسط و بعضا ویژگی‌های جذاب و جدید، معرفی و عرضه شدند.

بزرگ‌ترین تفاوت مدل‌های پایین‌رده سال ۲۰۱۹ با سال ۲۰۱۸ در کیفیت بالا صفحه نمایش و بریدگی دوربین سلفی بود، ویژگی‌هایی که در مدل‌های پایین‌رده سال ۲۰۱۸ دیده نمی‌شد. برند‌هایی مانند هوآوی و آنر در سال جاری مدل‌های بسیار خوب و باکیفیتی را به بازار پایین‌رده وارد کردند که این مورد به فروش شرکت هوآوی کمک فراوانی کرد. شرکت سامسونگ نیز با چند مدل پایین‌رده توانست خودی در بازار نشان دهد و شرکت شیائومی نیز مدل‌های بسیار خوبی را معرفی کرد. با این تفاسیر در حالی که تنها یک ماه به پایان سال مانده و تقریبا مدل پایین‌رده دیگری معرفی و عرضه نخواهد شد، قصد داریم تا نگاهی به برترین مدل‌های پایین‌رده سال ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از ۲ میلیون تومان بیندازیم. مدل‌هایی که در سطح خود بهترین مشخصات سخت افزاری را ارائه می‌دهند و فروش بالایی نیز داشتند. با ما همراه باشید:

معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

برند: آنر

مدل: 8C

آنر 8C یکی از بهترین‌مدل‌های میان‌رده سال است که با قیمت یک پایین‌رده به فروش می‌رسد، البته این مدل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، اما در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد. این مدل تمامی ویژگی‌های یک میان‌رده با کیفیت را در خود جای داده و یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های سال است. آنر 8C از پردازنده باکیفیت اسنپدراگون ۸ هسته‌ای ۶۳۲ بهره می‌برد که در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم، مناسب استفاده معمولی، گذشت و گذار در وب و شبکه‌های اجتماعی است. بازی‌های سبک و معمولی نیز در این گوشی به خوبی اجرا می‌شود. آنر 8C طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد و بدنه فلزی آن علاوه‌بر استحکام بالا، حس داشتن یک گوشی بالارده را برای خریداران تداعی می‌کند. این مدل مجهز به یک حسگراثر انگشت فیزیکی است که در پشت گوشی جای گرفته، در کنار آن نیز دو دوربین ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی قرار دارد که در حد یک مدل میان‌رده تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند. یکی از نقات قوت برجسته آنر 8C باتری ۴ هزار میلی‌آمپری آن است که عمر بالایی دارد و در مدل‌هایی با این قیمت به ندرت یافت می‌شود.

آنر 8C در مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت حدود یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

برند: سامسونگ

مدل: گلکسی M10

سری M سامسونگ، جدیدترین خانواده تلفن‌های هوشمند این شرکت است که در سال ۲۰۱۹ به جای سری J به بازار آمدند. سری M سامسونگ از مدل‌های میان‌رده با کیفیتی تشکیل شده که با قیمتی اقتصادی عرضه شدند تا به افزایش فروش سامسونگ در بازار میان‌رده کمک کنند. مدل گلکسی M10 ارزان‌ترین عضو سری M است که با مشخصاتی همچون پردازنده اکسینوس ۷۸۷۰، حافظه رم ۳ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و باتری ۳ هزار و ۴۰۰ میلی‌آمپری عرضه شده است. این مدل نیز برای استفاده روزانه قدرت کافی دارد، اما نباید از آن توقع اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین را داشت. سامسونگ در مدل گلکسی M10 بیش از هرچیزی بر روی کیفیت عکاسی تمرکز کرده است، دوربین دوگانه این مدل با دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض و ۵ مگاپیکسلی فوق‌عریض، تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند و قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم برثانیه را نیز دارد. دوربین سلفی این مدل دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی است و قابلیت قفل تشخیص چهره را نیز دارد. گلکسی M10 با اندروید ۸.۱ عرضه شده، اما به اندروید ۹ بروزرسانی می‌شود.

سامسونگ M10 در مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت حدود یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

برند: هوآوی

مدل: Y5

هوآوی Y5 ارزان‌ترین مدل این گزارش ما است، این گوشی امکانات ابتدایی و مطلوبی دارد و قطعا نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشت. صفحه نمایش ۵.۷۱ اینچی IPS به همراه بریدگی قطره‌ای شکل، ظاهر این گوشی را به مدل‌های امروزی شبیه کرده، اما در بخش سخت افزار با ۲ گیگابایت حافظه رم و پردازنده مدیاتک MT۶۷۶۱ تنها می‌توان از چند برنامه سبک استفاده کرد. این مدل همچنین به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز مجهز شده است. Y5 در سطح قیمتی خود یکی از بهترین‌های بازار است و می‌تواند خریداران را راضی نگه‌دارد.

هوآوی Y5 در مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

برند: سامسونگ

مدل: گلکسی A10s

معرفی مدل‌های جدید سری گلکسی A تا حد زیادی وضعیت سامسونگ در بازار مدل‌های میان‌رده را بهبود داد. سری گلکسی A دارای بیش از ۱۰ مدل مختلف است که هرکدام ویژگی‌ها و امکانات مختلفی دارند و در بازه قیمتی متفاوت نیز به روش می‌رسند. اما ارزان‌ترین مدل‌های این سری می‌توان به گلکسی A10 اشاره کرد که ویژگی‌های خاصی ندارد و یک تلفن هوشمند ساده است، اما مدل گلکسی A10s یک نسخه بروزرسانی شده از گلکسی A10 است که تقریبا با همان قیمت در بازار موجود است. پنج تفاوت این دومدل به حسگر اثرانگشت و دوربین دوگانه مدل A10s برمی‌گردد که در مدل A10 دیده نمی‌شود، همچنین سامسونگ در گلکسی A10s نیز از پردازنده چینی مدیاتک MT۶۷۶۲ استفاده کرده، در حالی که A10 دارای پردازنده اکسینیوس ۷۸۸۴ است و باتری مدل A10s نیز ظرفیت بیشتری دارد و دوربین سلفی آن نیز بهتر است. اما دیگر ویژگی‌های این دو مدل مانند نمایشگر ۶.۲ اینچی ، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه اصلی، یکسان است.

سامسونگ A10s در مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت حدود یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان


برند: هوآوی

مدل: Y6 Prime

اگر امکانات هوآوی Y5 مناسب شما نیست، می‌توانید Y6 Prime را انتخاب کنید. این مدل از نظر ظاهر و مشخصات، شباهت زیادی به Y5 دارد، اما برخی ویژگی‌های آن پیشرفته‌تر است. به عنوان مثال در این مدل حسگراثر انگشت به صورت فیزیکی در پشت دستگاه وجود دارد که سرعت و دقت خواندن اثر انگشت آن بالا است. این مورد در هوآوی Y5 یا دیگر تلفن‌های هوشمند ارزان‌تر دیده نمی‌شود. همچنین کیفیت دوربین سلفی Y6 Prime نیز ۸ مگاپیکسل است و نمایشگر آن بزرگ‌تر است. Y6 پرایم از ارزان‌ترین مدل‌هایی است که به اندروید ۹ مجهز شده و احتملا بروزرسانی اندروید ۱۰ نیز برای آن منتشر خواهد شد. دیگر مشخصات این مدل با هوآوی Y5 برابر است.

هوآوی Y6 Prime در مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

برند: نوکیا

مدل: ۳.۲

برند نوکیا پس از سال‌ها دوری از سطح اول بازار تلفن هوشمند، در تلاش است تا به جایگاه گذشته خود بازگردد، همکاری نوکیا با شرکت HMD در سال‌های اخیر منفعت زیادی برای هر دو طرف داشته و حالا برند نوکیا را به یکی از شرکت‌های در حال رشد و پیشرفت تبدیل کرده است. نوکیا برای توسعه کار خود خیلی به سراغ تولید مدل‌های بالارده و گران قیمت نرفته و به دنبال آن است که در ابتدا پای خود را در بازار میان‌رده محکم کند، از این رو مدل‌های میان‌رده این شرکت از نظر کیفیت و قیمت در سطح خوبی قرار دارد و گزینه مناسبی برای خریداران است. یکی از همین مدل‌ها نوکیا ۳.۲ است که امکانات خیلی خوبی را در خود جای داده، این مدل به حسگر اثر انگشت مجهز است و از پردازنده اسنپدراگون ۴۲۹ بهره می‌برد. نمایشگر ۶.۲ اینچی IPS این مدل میزبان یک بریدگی برای دوربین سلفی است که نمای زیبایی به گوشی داده، همچنین بدنه پلاستیکی و سبک نوکیا ۳.۲ برای یک مدل میان‌رده بسیار مطلوب و خوش‌دست است. ۳ گیگابایت حافظه رم، دوربین دوگانه و ۴ هزار میلی‌آمپر ظرفیت باتری از دیگر مشخصات قابل توجه این مدل هستند.

نوکیا ۳.۲ در مدل ۶۴ گیگابایتی با قیمت حدود یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از دو میلیون تومان

برند: جی‌ال‌ایکس

مدل: پارس ۱

در کنار تمامی برند‌های بازار، شرکت ایرانی جی‌ال‌ایکس نیز میان‌رده‌های خوبی را برای فروش گذاشته که در بازه قیمیتی کمتر از دو ملیون تومان به مدل پارس ۱ اشاره کرد. جی‌ال‌ایکس در این مدل از پردازنده مدیاتک MT۶۷۳۹ با هسته چهارگانه استفاده کرده، این تراشه در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم پاسخگوی نیاز عادی روزانه کاربران است. پارس ۱ دارای نمایشگر ۶ اینچی بدون بریدگی برای دوربین سلفی است و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی درون حاشیه بالای نمایشگر جای گرفته، در عقب این مدل دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسل در کنار حسگر اثر انگشت دیده می‌شود. باتری این مدل دارای ظرفیت بالا ۶ هزار ۴۰۰ میلی‌آمپر است که زمان زیادی شارژ نگه می‌دارد. اندروید ۸.۱، درگاه USB ۲.۰ و جک ۳.۵ هدفون از دیگر امکانات این مدل هستند.

جی‌ال‌ایکس پارس ۱ در مدل ۱۶ گیگابایتی با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید