ایران روی دریافت چند میلیارد دلار وام از روسیه حساب باز کرده است؟

کدخبر: ۳۱۳۲۵۴
اقتصادنیوز: وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه گفت: ایران روی ۲ میلیارد دلار وام از روسیه برای اجرای طرح‌های خود حساب باز کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایرنا«الکساندر نوواک» روز شنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران مبنی بر دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شده مجموع وامی که ایران دریافت می‌کند به حدود پنج میلیارد دلار خواهد رسید.   

وی افزود: آنها (طرف ایرانی) واقعا در مورد برخی طرح‌ها از روسیه درخواست وام دولتی کرده‌اند و وزارت دارایی (روسیه) در حال بررسی این موضوع است و خبرنگاران برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به وزارت دارایی مراجعه کنند.
نوواک ادامه داد: آنها می‌گویند که (طرف روسی) پنج میلیارد دلار وام در سال ۲۰۱۵ وعده داده است و می‌خواهند مبلغ وام به پنج میلیارد دلار برسد.
گفتنی است «رضا اردکانیان» وزیر نیرو چند روز پیش به عنوان مسئول کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه به مسکو سفر و با وزیر انرژی روسیه دیدار کرد.

وی پیش از این دیدار  گفت: این سفر که به همراه هیاتی از دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است با هدف پیگیری اختصاص وام پنج میلیارد دلاری دولتی روسیه انجام می‌شود.
اردکانیان با بیان اینکه این وام پنج میلیارد دلاری را مجلس شورای اسلامی چند سال پیش تصویب کرد، اظهار داشت: دو پروژه مهم این وام، یکی پروژه نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیلیک هرمزگان به ارزش ۱.۲ میلیارد و یکی هم برقی کردن راه آهن اینچه برون-گرمسار با اعتبار یک میلیارد دلار مذاکراتش انجام و قراردادهایش تنظیم و امضا شد و برخی کارهای آن باقی مانده بود که اخیرا تمام شد.
اما برای یاقی مانده آن وام پنج میلیارد دلاری پیگیری‌هایی انجام گرفته است که خوشبختانه دو هفته قبل این پیگیریها به نتیجه رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید