رئیس مجلس: باید نرخ معقولی برای تاکسی‌ها در نظر گرفت

کدخبر: ۳۱۳۴۵۱
اقتصاد نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید نرخ معقولی برای تاکسی‌ها در نظر گرفت، لذا نرخ کرایه تاکسی نیز باید از جمله کالاها و خدماتی باشند که قرار است نرخ آنها به صورت معقول تغییر کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( دو‌شنبه، 4 آذر) پارلمان در جریان بررسی موضوع کنترل و تنظیم بازار پس از افزایش قیمت بنزین با اشاره به برخی از افزایش قیمت‌ها، گفت: یکی از مسائلی که در تنظیم بازار اهمیت دارد، این است که برخی اقلام که شرکت‌های دولتی آنها را تولید می‌کنند، یا دولت آنها را وارد می‌کند، به هیچ عنوان نباید گران شود، زیرا این موضوع مربوط به اصناف و نظارت‌های بازاریان و مردم نیست.

وی تأکید کرد: در مرحله اول این بخش‌ها باید به‌طور کامل کنترل شود تا افزایش قیمت آن بر سایر کالاها اثر نگذارد، همین امروز گزارش‌هایی واصل شده که برخی شرکت‌های دولتی از جمله خودروسازی‌ها تولیدات خود را افزایش قیمت داده‌اند که این موضوع باید مورد بررسی دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: موضوع بعدی، اختصاص سهمیه برای تاکسی و مسافربران است؛ نکته اینجاست که به هر حال با همین سهمیه نیز تاکسی‌ها از بنزین 1500 تومانی استفاده می‌کنند، بنابراین باید نرخ معقولی برای تاکسی‌ها در نظر گرفت، لذا نرخ کرایه تاکسی نیز باید از جمله کالاها و خدماتی باشند که قرار است نرخ آنها به صورت معقول تغییر کند.

لاریجانی یادآور شد: دسترسی مردم در مواردی که به گرانفروشی برمی‌خورند، باید راحت و تسهیل باشد تا گزارش‌ها به سرعت رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه برای کنترل بازار به یک عقبه فراگیر نیاز است، اضافه کرد: به همین دلیل ضرورت دارد که هماهنگی‌های مناسبی برای استفاده از ظرفیت بسیج به ویژه بسیج اصناف در نظر گرفته شود تا بی‌جهت قیمت‌ها افزایش نیابد.

رئیس مجلس اضافه کرد: به دلیل رکود نباید قیمت‌ها افزایش یابد، به همین دلیل برخی قیمت‌ها به دلیل کمبود کالا افزایش پیدا می‌کند که این موضوع نیز با نظارت قابل رسیدگی است.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در این راستا همکاری نزدیکی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس، به‌ویژه کمیسیون اقتصادی صورت گیرد تا مجلس در جریان روند کنترل بازار قرار گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید