انتقام‌گیری به روش گوگل

کدخبر: ۳۱۳۴۶۶
​اقتصاد نیوز:اختلاف نظر و اعتراض بین اعضای ارشد شرکت گوگل و کارمندان، چیزی است که همیشه وجود داشته اما اخیرا معترضان ادعا کرده‌اند که گوگل از دو نفر از آنها که مسئولیت سازماندهی اعتراضات را بر عهده داشتند، انتقام گرفته است.
انتقام‌گیری به روش گوگل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، گویا قرار نیست تنش بین گوگل و کارمندانش به این زودی‌ها تمام شود. کارمندان گوگل در تاریخ ۲۳ نوامبر در سانفرانسیسکو اعتراضی را برگزار کردند که گوگل را به انتقام از دو کارمند به نام‌های "لارنس برلند" و "ربکا ریورز" به دلیل سازماندهی اعتراضات اخیر در محل کار متهم کردند.

این دو نفر در اوایل ماه نوامبر به جرم نقض خط مشی شرکت از طریق دسترسی نامناسب به اسناد به مرخصی نامحدود فرستاده شدند و در واقع فعالیت آنها به حالت تعلیق درآمده است، اما برلند، ریورز و حامیان آنها معتقدند که این فقط بهانه‌ای برای مجازات فعالیت‌های اعتراضی است.

گوگل جزئیاتی در این مورد فاش نکرده است و فقط سخنگوی گوگل در مصاحبه با پایگاه CNET از تعلیق این دو نفر دفاع کرده و توضیح داد که این یک عمل متداول در طول تحقیقات درباره تخلف کارمندان است.

این در حالی است که کارمندان معترض اعتقاد دارند این اتهام‌های وارده درست نیست و گوگل خواسته است تا به هر شکل ممکن از این دو نفر انتقام بگیرد.

کارمندان امیدی به شفافیت از طرف گوگل حداقل در آینده نزدیک ندارند. ده‌ها تن از کارمندان گوگل مواردی را گزارش کرده‌اند که مدیریت را به تلاش‌های متعدد برای خنثی کردن مخالفت‌ها و اعتراض‌ها متهم می‌کند.

اعتراضات کارمندان گوگل پس از انتشار اخباری مبنی بر همکاری گوگل با ماموران حفاظت مرزی و گمرک آمریکا و اداره مهاجرت این کشور شروع شد، چرا که سازمان‌های مذکور به خاطر برخوردهای تند و نژادپرستانه با مهاجران و مسافران کشورهای منطقه خاورمیانه یا دارای اصالت خاورمیانه‌ای بارها مورد انتقادهای شدید قرار گرفته‌اند اما تغییری در رفتار خود اعمال نکرده‌اند.

در هر حال هزاران کارمند در حال حاضر معترض هستند و دیگر تعدادشان کم نیست. این نیز می‌تواند بر تصویر ذهنی مردم از گوگل و همچنین توانایی این شرکت در جذب کارمندان تأثیر بگذارد. اگر استعداد برتری از کار در گوگل احساس راحتی نداشته باشد، می‌تواند به شرکت‌های رقیب جذب شود و گوگل را تحت تأثیر منفی قرار دهد.

سخنگوی گوگل در نهایت گفته است: ما دستورالعمل‌های روشنی در مورد رفتار مناسب در محل کار داریم و نگرانی‌های زیادی را مطرح کرده‌ایم. ما همیشه چنین مواردی را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

گوگل ادعا می‌کند که تعلیق از خدمت این دو نفر به خاطر دسترسی نادرست به اسناد است، اما کارکنان اصرار دارند که قضیه چنین نیست و گوگل تنها به دنبال ارعاب و انتقام گیری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید