شرط برانکو برای قبول هدایت تیم ملی فوتبال ایران

کدخبر: ۳۱۳۶۶۰
اقتصاد نیوز: احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود.
شرط برانکو برای قبول هدایت تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فرهیختگان، تقریبا همه مطمئن شده‌اند که مهدی تاج با ویلموتس دچار چالش شده و قصد دارد فرد جدیدی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کند. کار تا حدی جدی شده که فدراسیون فوتبال تلاش‌ها برای کنار گذاشتن ویلموتس را تکذیب نکرده است. همزمان اخباری درباره مذاکرات با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس نیز مطرح شده که در این رابطه نیز موضع فدراسیون فوتبال «نه تایید و نه تکذیب» است. سرمربی کروات نیز اعلام کرده مذاکره‌ای با مدیران فدراسیون ایران انجام نداده است اما برخی منابع می‌گویند فعلا به صلاح فدراسیون نیست که مذاکره با برانکو به‌طور رسمی تایید شود چراکه با واکنش حقوقی ویلموتس مواجه خواهد شد.

 ماجرای مذاکره با برانکو در سفارت

چند روز پیش برانکو عکسی در کنار سفیر ایران در کرواسی را منتشر کرد که به بحث مذاکرات برای حضورش در ایران دامن زد. پیش از این خبر دادیم که صحبت‌های مطرح شده در این جلسه پیرامون مطالبات برانکو از پرسپولیس بوده است. با این حال اطلاعات جدیدی که کسب کردیم نشان می‌دهد این بحث به‌نوعی با تیم ملی نیز مرتبط است. درواقع سفیر ایران سعی داشت برانکو را قانع کند که برای دریافت مطالباتش از پرسپولیس با قرمزها به توافق برسد تا بتواند بدون مشکل(در صورت فسخ بی‌دردسر قرارداد ویلموتس) سرمربی ایران شود اما مرد کروات اعلام کرده شکایتش را کرده و حق و حقوقش را باید بگیرد. وی البته تاکید کرده فقط تا آخرین روزی که برای پرسپولیس مربیگری کرده حقوقش را می‌گیرد و دنبال قرارداد فصل بعدش نیست، هرچند مطابق قانون این اجازه را دارد که پول بیشتری طلب کند. همان‌طور که اخیرا هم خبر دادیم نامه شکایت برانکو نیز به باشگاه رسیده و مطابق آن باشگاه موظف است پول قرارداد سرمربی‌اش را تا زمانی که در ایران بود(بعد از فینال جام حذفی) به وی پرداخت کند.

 شرط برانکو برای تاج

هرچند برانکو حاضر به تایید مذاکرات نشده اما شنیده‌ها نشان می‌دهد وی برای گرفتن جای ویلموتس چراغ سبز نشان داده، با این حال شروطی هم دارد که مهم‌ترینش عقد یک قرارداد سه ساله بی‌قید و شرط است. ظاهرا مدیران فدراسیون فعلا زیربار این قرارداد نرفته‌اند و سعی دارند قراردادی سه ساله اما مشروط با مرد کروات امضا کنند. با این حال فعلا بحث مهم‌تر این است که اولا مشکل برانکو با پرسپولیس حل شود و او بتواند به ایران بیاید و ثانیا فدراسیون بتواند به‌طور مسالمت‌آمیز قرارداد ویلموتس را فسخ کند؛ به همین دلیل می‌توان گفت که به این زودی‌ها نباید منتظر تغییرات در کادر فنی باشیم ضمن اینکه ویلموتس هم دیروز شمشیر را برای فدراسیون ایران از رو بست و این بلاتکلیفی قطعا خبر خوبی برای تیم ملی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید