استانداری خراسان رضوی:

از ابتدای سال 150 فراخوان توسط 40 شبکه برانداز به جامعه تزریق‌ شد

کدخبر: ۳۱۳۷۴۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی، دشمن در بیرون مرز ما به وحدت رسیده‌است؛ گفت: همه افرادی که شاید تا دیروز متفرق بودند امروز هدفشان این است که ابتدا براندازی و بعد تقسیم غنائم بکنند.
از ابتدای سال 150 فراخوان توسط 40 شبکه برانداز به جامعه تزریق‌ شد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در شورای اداری شهرستان نیشابور عنوان‌کرد: در شرایط فعلی باید دشمن شناسی ما خیلی قوی باشد.

وی ادامه داد: دشمن از همه ابزار خود در حوزه اقتصادی استفاده می‌کند و انواع تحریم‌ها را علیه ما وضع کرده‌است و امروز بنا به آمار و ارقام مضیقه‌های بسیاری در حوزه صادرات نفت برای ما ایجاد کرده‌است که این باعث شده درآمد ارزی ما شدیداً کاهش پیدا کند.

جعفری تصریح‌کرد: این کاهش قطعا مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی به وجود می‌آورد و بسیاری از پیش‌بینی‌هایی که ما در حوزه بودجه و حوزه‌های مختلف فرآیندهای عمرانی، اجتماعی و فرهنگی داشته‌ایم دچار مشکل می‌شود چون پیش‌بینی درآمد محقق نمی‌شود.

وی با بیان این نکته که در جنگ اقتصادی، دشمن در برون مرز ما به وحدت رسیده‌است، اظهارکرد: همه افرادی که شاید تا دیروز متفرق بودند امروز هدفشان این است که ابتدا براندازی بکنند بعد تقسیم غنائم بکنند؛ یعنی همدیگر را تحمل می‌کنند که به زعم خود ضربه‌شان را به نظام بزنند و بعد از این‌که به اهداف‌شان رسیدند غنائم را تقسیم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: نکته بسیار مهمی که در شرایط فعلی باید مدنظر قرارگیرد این است که دشمن و اهداف‌شان را خوب بشناسیم و شرایط فعلی را درک کنیم.

وی گفت: وظیفه ما این است که از رزمندگان و مجاهدان جنگ اقتصادی که سرمایه‌گذاران هستند، حمایت ویژه‌ای بکنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان‌کرد: امنیت نعمتی است که در اختیار مردم قرار گرفته‌است مخصوصا در جمهوری اسلامی که انواع تهدیدات را دارد.

وی افزود: در همسایگی ما عمدتا کشورهای همسایه دارای ناامنی شدید هستند ولی به همت همه و در راس آن مردم فهیم ما در امنیت کامل هستیم و امنیت و پایداری در جمهوری اسلامی وجود دارد که به مذاق دشمنان خوشایند نیست.

وی با بیان این نکته که از ابتدای سال و تا پیش از اعلام طرح سهمیه بندی بنزین 150 فراخوان در ابعاد و به مناسبت‌های مختلف توسط 40 شبکه برانداز به جامعه تزریق‌شد، اظهارکرد: به حمدالله مردم ما به این اقدامات پاسخ ندادند که نشانه این است مردم ما علی‌رغم فشارهای اقتصادی امنیت را به عنوان اولویت اول تشخیص دادند.

جعفری در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سنواتی ده درصدی فراورده‌های سوختی و عدم اجرای این قانون، تاکیدکرد: طرح سهمیه بندی شاید اشکالاتی را در نوع اعلام آن دارد ولی در ارتباط با الزام آن شکی نیست و باید این طرح اجرا می‌شد و اگر این قانون اجرا می‌شد الان فرایند مطلوب‌تری داشتیم.

وی گفت: یکی از دلایل طرح سهمیه‌بندی بنزین بحث حمایت معیشتی از اقشار محروم در قالب بسته‌های کمکی است که برخی دهک‌های پایین را مدنظر دارد که باتوجه به فشارهای اقتصادی مردم محروم بتواننداز این سهمیه بندی استفاده بیشتری کنند.

وی اضافه‌کرد: با مقایسه قیمتی با کشورهای همجوار خود درحوزه بنزین می‌بینیم که بنزین در جمهوری اسلامی از نیم لیتر آب کمتر است ولی در کشورهای همجوار ما کمترین قیمتی که وجود دارد 7 هزار تومان است یعنی در سطح جهان ما ارزان‌ترین بنزین را داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید