نماینده کرمان در مجلس خبرگان:

انگیزه بسیج حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است

کدخبر: ۳۱۳۷۴۶
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در واقع انگیزه بسیج حاکمیت الهی و حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است و نتیجه این فکر و انگیزه این است که بسیجی ایثار و از خودگذشتگی داشته باشد.
انگیزه بسیج حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌‌الاسلام امان‌الله علیمرادی در گرامیداشت پنج آذر ماه روز بسیج مستضعفان در این شهرستان اظهار داشت: خداوند متعال زمینه تشکیل بسیج مستضعفین را از قلب امام خمینی (ره) بر زبان ایشان جاری و مجموعه بسیج مستضعفین در کشورشکل گرفت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حقیقت و ماهیت بسیج را به چند جهت می‌توان اشاره کرد یکی اینکه کلمه ناب و توحیدی بسیج ارتقاء، اعتلا و پیشرفت کند و باید آن را درست شناخت تا زمینه‌های ارتقاء آن به کمال را دست پیدا کنیم و دوم اینکه هر حقیقتی و هر پدیده‌ای ممکن است مبتلا به آسیب‌هایی بشود.

وی افزود: برای اینکه از آن آسیب‌ها صیانت و مراقبت شود، باید معنای واقعی بسیج درست شناخته بشود و ارکان، اجزا و مولفه‌های آن به‌صورت دقیق شناسایی و بررسی شود تا مصون و محفوظ از آفات بماند و مبتلا به آفت ایستایی، جمود و رکود نشود.

علیمرادی گفت: بسیج مانند روح درخشان و تابانی است که پیوسته از آن منبع نور بر تمام مردم بتابد و قلب انسان را نورانی می‌کند و از ظلمت‌ها و تاریکی‌ها بزداید و در واقع می‌توان گفت که بسیج چند رکن دارد و رکن اول و اصلی بسیج رکن اندیشه‌ای و فکری است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یک فکر اساس و بنیان بسیج را تشکیل می‌دهد و آن رکن عبارت از این است که بسیجی و حقیقت بسیج مبتنی بر این اعتقاد است که تنها راه فلاح و نجات بشر و جامعه در این است که اسلام حاکم شود و این اساسی‌ترین ریشه و بنیان بسیج است و اعتقاد به اینکه با تمام وجود و تنها حقیقتی که بشر را به سعادت می‌رساند و به همه نیازهای آن پاسخ می‌دهد، اسلام ناب است.

وی بیان داشت: قوانین دین است که بشر را به هدایت و رستگاری رهنمون می‌سازد و برای اینکه بسیج مصون بماند و بتواند راه کمال را بپیماید، این بنیان اعتقادی باید روز به روز تقویت شود و نتیجه این فکر این است که انسان به اندیشه مهدویت و ظهور صاحب عالم هم در زندگی فردی و اجتماعی عمل کند .

علیمرادی خاطرنشان کرد: رکن دیگر حقیقت بسیج مربوط به انگیزه بشر است و فرد بسیجی همان طور که اندیشه‌اش اسلامی است، انگیزه‌اش هم توحیدی و اسلامی است وهنگامی که انگیزه در مسیر توحید و اسلام ناب باشد، جایگاه، ریاست و مقام‌های دنیوی به چشم نمی‌آید.

وی گفت: همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند، «بسیج لشکر مخلص خداست» و در واقع انگیزه بسیج حاکمیت الهی و حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است و نتیجه این فکر و انگیزه این است که بسیجی ایثار و از خودگذشتگی داشته باشد و از جان و مال خود در راستای حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بگذرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیجی هیچگاه سهم‌خواهی و طلبکاری ندارد و نه تنها انحصارطلبی نمی‌کند بلکه سهمی هم برای خود قائل نیست.

علیمرادی اظهار کرد: یکی دیگر از خصوصیات بسیج این است که از هم گسیخته نیست و این اندیشه ما و این انگیزه و روحیه فداکاری و از خودگذشتگی و بدهکاری به نظام و انقلاب اسلامی نشان از اتحاد و انسجام بسیجیان دارد.

وی بیان داشت: خصوصیت دیگر بسیج این است که بسیج همگانی است و مختص به یک قشر، نژاد و ملت خاص نیست و بسیج جهانی مستضعفین، اسلام‌طلبان و حق‌طلبان عالم است و میان مردم جهت عضویت در بسیج هیچ دیوار و حائلی وجود ندارد و بسیج آماده دفاع از همه ارزش‌های اسلامی و عامل یأس، نابودی و هراس دشمنان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید