امروز در جلسه شورای عالی امنیت اینترنت موبایل وصل می‌شود؟

کدخبر: ۳۱۳۷۴۷
وزیر کشور با اشاره به اینکه روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث خواهد شد، گفت: اینترنت ثابت در تمام کشور باز شده است و اینترنت موبایل 10 استان باز است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی تصریح کرد: به تناسب این که اطمینان حاصل شود اینترنت موبایل نیز در تمام کشور وصل خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه گفت: اگر مسدودسازی اینترنت انجام می‌شود به این معنا نیست که همه مسئولینی که این دستور را می‌دهند شرایط مردم را نمی‌دانند، بلکه برای نجات جان مردم و امنیت کشور باید جلوی هزینه‌های بالاتر گرفته شود. 

رئیس شورای امنیت کشور ضمن اشاره به تصاویری از حمله اشرار به فرمانداری شهر قدس، گفت: یکی از جاهایی که آسیب زیادی دید، شهرستانهای ملارد، بهارستان، شهر قدس و اسلامشهر در غرب تهران بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که نیروهای میدانی، فرمانداری‌ها و استانداری ها ۱۳۰ هزار الی ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور در این صحنه اعتراضات بودند.

رحمانی فضلی گفت: این ۲۰۰ هزار نفر تکرار می‌شدند و در جاهای مختلف اقدامات خود را انجام می‌دادند و در شب شنبه در تهران مواجه با گروه‌های چند نفری بودیم. این تعدا نیم درصد جمعیت کشور هم نمی‌شوند، وقتی می‌گوییم «مردم» انگار همه مردم در خیابان بودند که این‌طور نیست.

وی با اشاره به اینکه از شنبه برخی افراد در اغتشاشات کاملا مسلح بودند، خاطرنشان کرد: فرماندار شهر قدس یک خانم بود؛ ملاحظاتی برای گذاشتن خانم ها برای این پست داشتیم. وزرات کشور در انتصاب فرمانداران خیلی دقت می‌کند و به‌ویژه اگر فرماندار، خانم باشد، این دقت بیشتر است؛ وقتی فرمانداری را اشغال می‌کنند، این خانم فرماندار می ماند؛ ایشان شهامت و مسئولیت‌پذیری داشت.

وزیر کشور با طرح این موضوع که در سه استان مشکلات زیاد بود و ادامه پیدا کرد، گفت: در سه یا چهار استان اصلا هیچ اتفاقی نیفتاد. از لحاظ جغرافیایی در بقیه استان‌ها؛ در کرمان در یک شهر (کرمان) در خراسان فقط در مشهد آن هم در نقطه کوچکی در وکیل آباد، چند ساعت اغتشاش رخ داد.

رحمانی فضلی گفت: در خراسان جنوبی در یک شب، آن هم در یک نقطه اغتشاش شد، اما در ۵ الی 6 استان، موضوع شدت داشت و بیش از ۵۰ درصد آن در مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ بود. در خوزستان وضعیت متفاوت بود و ۱۷ الی ۱۸ شهر مشکل داشتند؛ در شیراز و اصفهان و تهران نیز وضع متفاوت بود.

وی بیان داشت: در ۵ استان شرایط، ویژه بود، اما در بقیه استان‌ها خیلی سریع موضوع کنترل شد. در تهران از ساعت ۱۰ شنبه شروع شد؛ در آن روز هم برف آمده بود و شهرداری هم غافلگیر شده بود و این اشرار با چند ماشین اتوبان ها را می‌بستند و ما در روز شنبه در تهران در سی، چهل نقطه با این مشکلات روبرو بودیم.

رحمانی فضلی گفت: این‌هایی که بعداً دستگیر شدند نشان دادند که عقبه آنها افراد سابقه‌دار در حوزه جرم و قانون‌شکنی بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید