در حاشیه مراسم افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد؛

روحانی: برای مشکلات مردم در خط مقدم هستند/ به مردم قول داده بودم که چند استان به راه آهن سراسری وصل شود

کدخبر: ۳۱۳۸۲۷
اقتصادنیوز؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت: مردم وقتی مشکلی پیش می‌آید در خط مقدم هستند؛ در زمینه رشد، آبادانی و دفاع نیز مردم در خط مقدم هستند.
روحانی: برای مشکلات مردم در خط مقدم هستند/ به مردم قول داده بودم که چند استان به راه آهن سراسری وصل شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد عنوان کرد: خداوند بزرگ را شکرگزارم که امروز میهمان مردم آذربایجان شرقی و شما مردم عزیز و دلاور شهرستان بستان‌آباد هستم گرچه چند ماه پیش در خدمت مردم این دیار بودم اما همان زمان هم گفتم راه‌آهن که آماده شود، خدمت مردم می‌آیم.

وی افزود: برای ما باعث خوشحالی است این راه آهن باید تا تبریز ادامه پیدا کند. از وزیر قول گرفتیم تا پایان سال آینده این راه آهن به تبریز متصل شود و مردم بتوانند با سکون و آرامش و مسیر کوتاه‌تری به مقاصدشان برسند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: خوشحالم این راه آهن از ابتدا از میانه تا بستان‌آباد دو خطه اجرا شده و این آغاز خوبی برای راه آهن‌های کشور است. راه آهن ما در این دولت از ۱۱ هزار کیلومتر به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده و این به معنای حرکت خوبی در زمینه ریل است.

وی گفت: به مردم قول داده بودم که چند استان به راه آهن سراسری وصل شود، همدان، کرمانشاه، ارومیه و گیلان و رشت و تبریز از مسیر بستان آباد و میانه که امروز تا بستان آبادش افتتاح شده است جزو این وعده‌ها بودند. در مناطق غربی و شمالی به وعده‌ها عمل شده است امیدوارم وزیر و بخش راه آهن ما کمک کنند و مابقی این کار را انجام دهند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از کارهای دولت ایجاد زیرساخت‌ها است؛ کشاورزی بر عهده مردم است، صنعت بر عهده مردم است و دولت در حد خودش تلاش خواهد کرد اما ساخت زیرساخت‌های کشور در توان مردم و شرکت‌ها نیست معمولا باید دولت این وظیفه را به عهده بگیرد. راه‌ها، اتوبان‌ها، مسیر گاز و لوله‌کشی گاز، آب آشامیدنی، ریل و ارتباطات تلفن و اینترنت زیرساخت‌های مهمی است. بار ساخت بنادر و فرودگاهها نیز بر عهده دولت است و در بقیه زمینه‌ها مردم هم حضور پیدا می‌کنند. امروز البته شرکت‌های بزرگ در مسیر ساخت آزادراه‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: من امروز آمار بستان‌آباد را نگاه کردم و دیدم از سال ۹۲ طرح‌های خوبی در زمینه مسائل مربوط به تولید انجام شده است. در زمینه عمرانی تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی از سال ۹۲ تا امروز در این شهرستان اجرا شده و حدود ۳۰۰ طرح عمرانی عملیاتی شده و یکی از این طرح‌ها نیز امروز افتتاح شد. انشالله بزرگراه‌ها و ادامه راه‌آهن تا تبریز جزو طرح‌های دولت است.

روحانی گفت: من می‌خواهم از مردم آذربایجان شرقی و از همه شهرستان‌ها بخاطر حمایتشان از انقلاب و رهبری و حمایتشان از ایران عزیز تشکر کنم که همیشه این مردم در امنیت پیشتاز بودند و در برابر بدخواهان ایستادگی کردند و در حوادث اخیر نیز مردم آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل با وقت شناسی به میدان ‌آمدند.

وی ادامه داد: قبل از حضور در اینجا در شهرستان میانه و در روستاهای اطراف ترکمنچای به میان رمردم رفتیم. مردم وقتی مشکلی پیش می‌آید در خط مقدم هستند؛ در زمینه رشد، آبادانی و دفاع نیز مردم در خط مقدم هستند. در روستای دستجرد به خانه‌ای رفتیم که سه شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده بودند. این مردم دلاور در روز انقلاب در کنار انقلاب بودند و در روز امنیت در کنار امنیت هستند. ما در خدمت شما به عنوان خادم هستیم و این دولت در حد توانش هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.

از وزیر راه قول گرفتم تا پایان سال آینده راه آهن میانه- بستان‌آباد به تبریز متصل شود

وی افزود: چندماه پیش در تبریز پروژه‌هایی را افتتاح کردیم دو پروژه آن در خصوص برق و پالایشگاه که ۱۲میلیارد تومان هزینه داشت، بود و امروز هم پروژه‌های زیادی افتتاح خواهد شد و امیدواریم هرروز، روز شادمانی و افتتاح باشد و همه برای آبادانی کشور تلاش خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید