معاون عملیات ارتش مطرح کرد:

قدرت بی‌نظیر اطلاعاتی جمهوری اسلامی در دریا

کدخبر: ۳۱۳۹۴۴
معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت دریا برای کشورمان گفت: قدرت اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در دریا بی‌نظیر است.
قدرت بی‌نظیر اطلاعاتی جمهوری اسلامی در دریا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، امیر دریادار سیدمحمود موسوی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به تعبیر رهبر انقلاب، ایران کشوری دریایی است و ما در صحنه دریا باید از قدرت لازم جهت حراست از منافع به‌حق خود برخوردار باشیم.

وی افزود: اگر از این فرصت استفاده نکنیم دیگران جای ما را می‌گیرند و در طول تاریخ استعمارگران سعی کرده‌اند مردم ما را از دریا و پتانسیل‌های خدادادی آن محروم نگه دارند.

معاون عملیات ارتش ادامه داد: نیروی دریایی ارتش در کمتر از 67 روز پرونده نیروی دریایی رژیم بعث را بست.

وی گفت: بیش از 90 درصد صادرات از طریق دریا صورت می‌گیرد چراکه ارزان‌ترین و ایمن‌ترین راه حمل و نقل است.

موسوی ابراز داشت: در زمان جنگ اگر نیروی دریایی امنیت دریا را تضمین نمی‌کرد مردم با مشکلات غذایی روبه‌رو می‌شدند و این نیروی دریایی بود که راه صادرات و واردات به کشور را باز نگه داشته بود.

وی گفت: در جنگ اگر صادرات نفت قطع می‌شد، مشکلات مردم دوچندان می‌شد، اما نیروی دریایی اجازه نداد خدشه‌ای به واردات و صادرات کشور وارد شود.

موسوی ابراز داشت: در طول جنگ از 10 هزار کشتی حمل بار، تنها 250 فروند مورد حمله قرار گرفت.

معاون عملیات ارتش ادامه داد: یکی از اهداف اصلی رژیم بعث از حمله به ایران، تسلط بیشتر به دریا و منافع آن بود، اما سربازان وطن با 8 سال ایستادگی مانع تحقق اهداف شوم مستکبران شدند.

وی با اشاره به ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی گفت: نظم و انضباط و تقید به زمان پیش‌بینی شده از ویژگی‌های ارتش است.

موسوی افزود: هرچه جمهوری اسلامی پیشرفت، استقلال و آزادی دارد، همه مدیون خون و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به راهپیمایی اخیر مردم تبریز در محکومیت اقدامات اغتشاشگران نیز گفت: مردم تبریز اخیراً در مقطعی حساس بار دیگر بصیرت‌شان را نشان دادند و با راهپیمایی خودجوش جلودار سایر استان‌ها شده و پاسخ دندان‌شکنی به توطئه‌گران دادند.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کشور‌هایی که یگان‌های شناور رزمی تولید می‌کنند، قطعات را از سایر کشور‌ها تجمیع می‌کنند، ولی ما خودمان صفر تا صد آن را طراحی می‌کنیم و می‌سازیم.

موسوی ادامه داد: نظام ایران اسلامی کشور‌های حاشیه خلیج فارس را همسایه خود می‌داند و به چشم دشمن به آنان نگاه نمی‌کند.

معاون عملیات ارتش افزود: حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را ضامن امنیت نمی‌دانیم و معتقدیم آنان عامل تفرقه و گل‌آلودی آب برای ماهیگیری‌اند.

وی گفت: تجربه 8 سال دفاع مقدس پاسخ خوبی به دشمنان است، هرچند که قدرت نظامی و بازدارندگی ما قابل قیاس با آن دوران نیست.

موسوی سپس گفت: به‌خاطر عزم کشور‌ها برای مقابله با دزدان دریایی و مبارزه با این گروه‌ها شاهد کاهش تحرکات آنان هستیم. ایران برخلاف سایر کشور‌ها به تنهایی با دزدان دریایی مبارزه می‌کند و در برخی مواقع به سایر کشور‌ها نیز امدادرسانی می‌کند. ایران تنها کشوری است که توانست کشتی ربوده شده را همراه با کارکنان به سلامتی پس بگیرد و دزدان دریایی را نیز دستگیر کند.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با استفاده از پهپادهای فوق پیشرفته از روی یگان‌های شناور اظهار داشت: خوشبختانه در بحث ساخت و تولید هواپیماهای بدون سرنشین هدایت‌پذیر از راه دور جمهور اسلامی ایران هم اکنون یکی از پیشگامان و از کشورهای صاحب فناوری خوب و بالاست که نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی و در نیروهای زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی استفاده و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود:استفاده و بکارگیری این تجهیزات در دریا و روی یگان‌های شناور، شرایط و ویژگی خاصی را می طلبد و با توجه به اینکه یگان شناور دستخوش حرکات دریا و موج‌های بلند دریا و جریان آب بوده و دائما در حال حرکت و تردد است، استفاده و بهره‌برداری از سامانه‌ها روی یگان‌های شناور نیازمند دانش پیشرفته و پیچیده‌تری است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته است.

موسوی گفت: هر چند قبل از انقلاب برخی از این سامانه‌ها در اختیار ما بوده و عمدتا به عنوان اهداف پروازی برای تمرینات تیراندازی سامانه‌های توپخانه‌ای موشکی و سامانه‌های کنترل و هدایت آتش استفاده می‌شد اما امروز از این تجهیزات برای شناسایی و رسد فعالیت یگان‌های شناور بیگانه استفاده می‌کنیم و ظرفیت استفاده از این تجهیزات به صورت تعریف شده برای به کارگیری علیه اهداف دریایی ایجاد شده و وجود دارد و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز هم قادر است از سواحل خودش این تجهیزات را به پرواز در بیاورد و در راستای ماموریت‌های تعریف شده گشت، کنترل و رصد تحرکات دشمنان استفاده و بهره‌برداری و برای عملیات آفندی به کار گیرد.

موسوی گفت: امروز هم از روی یگان‌های شناور این ظرفیت را فراهم کرده‌ایم که بتوانیم از این سامانه و تجهیزات بهره‌برداری کرده و دست بلندتری برای مقدس جمهوری اسلامی فراهم کنیم چرا که یگان‌های شناور به تنهایی قادر هستند هزاران کیلومتر از سواحل ما فاصله بگیرند و این یگان‌های پروازی هم از ظرفیت و برد بسیار مناسب و خوبی برخوردار هستند و در نتیجه قدرت آفندی و اطلاعاتی ایران در صحنه دریا در حد بسیار بالا ارتقا می‌باید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای نواحی مرزی ایران

      اقتصادنیوز: ایران کشور بزرگ و پهناوری است که به جهت وضعیت جغرافیایی، اقلیم‌های متنوع و چشم‌اندازهای گوناگون دارد. این…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید