قطعی اینترنت باعث افزایش میل به مهاجرت شد !

کدخبر: ۳۱۴۰۵۱
​اقتصاد نیوز:پس از اتصال دوباره اینترنت، در اتفاتی عجیب اما نگران کننده، واژه‌ی مهاجرت رشد قابل‌توجهی را در آمار جست‌وجوهای اینترنتی تجربه کرده است.
قطعی اینترنت باعث افزایش میل به مهاجرت شد !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، اقتصاد ایران در سال‌های اخیر ضربه‌های متعددی را از جبهه‌های گوناگون دریافت کرده است. تحریم و فشارهای بین‌المللی، در کنار چالش‌های قدیمی اقتصاد مبتنی بر نفت، دوران خوبی را برای فعالان اقتصادی ایران و مردم، رقم نزد. با وجود تمام مشکلات موجود، مهاجرت که عموما به‌عنوان چالش اصلی نیروی انسانی در ایران تصور می‌شد، به‌خاطر برخی فرصت‌های پیش‌آمده در فضای اقتصاد مدرن، حداقل تاحدودی از ذهن نیروی جوان دور شده بود.

حال پس از حوادث اخیر کشور که با قطعی گسترده‌ی اینترنت به مدت چندین روز همراه بود، به‌نظر می‌رسد مهاجرت در حال تبدیل شدن به برنامه‌ی نیروی کارآفرین و نخبه‌ی کشور است. جدیدترین آمار گوگل ترندز در ایران، حکایت از حقیقتی نگران‌کننده دارد که شاید بی‌ربط با قطعی اینترنت در روزهای اخیر نباشد.

جست‌وجوی کلمه‌ی مهاجرت در ابزار گوگل ترندز و بررسی روند تغییرات آن در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که ایرانیان پس از وصل شدن اینترنت جهانی، این عبارت را با نرخ بالایی جست‌وجو کرده‌اند. باتوجه به اینکه هنوز اتصال اینترنت در تمامی نقاط کشور برقرار نیست و اینترنت داده‌ی موبایل نیز در روزهای گذشته رفته رفته در حال اتصال است، شاید بتوان انتظار افزایش جست‌وجو را در روزهای آتی و اتصال احتمالی تمام مناطق، داشت.

استفاده از موتورهای جست‌وجو برای پیدا کردن راهکارهای گوناگون، مطالعه، دریافت مشاوره و دریافت خدمات، در جامعه‌ی امروز ایران رویکردی مرسوم محسوب می‌شود. باتوجه به آمارهای اخیر که نرخ نفوذ اینترنت در ایران را ۹۰ درصد بیان می‌کند، می‌توان با تقریبی دقیق، رفتارهای جست‌وجویی را آماری مناسب از رفتارهای مردم کشور دانست. به‌عنوان مثال قرار داشتن همیشگی کلمه‌هایی مانند «دانلود» و «فیلم» در بالای فهرست گوگل ترندز ایران، نشان از محبوبیت بالای محتوای صوتی و تصویری در میان جامعه‌ است. ازطرفی، افزایش جست‌وجوی یک واژه نیز نشان‌گر تغییر رویکرد یا افزایش تمایل مردم به یک موضوع خاص خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید