فروش جهانی خودرو کاهش پیدا می کند

کدخبر: ۳۱۴۰۵۲
اقتصاد نیوز: بر اساس اطلاعات جدید، فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۹ با کاهش روبه‌رو می‌شود. انتظار می‌رود میزان فروش خودرو امسال به ۷۷,۵ میلیون دستگاه برسد.
فروش جهانی خودرو کاهش پیدا می کند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،بنابر اعلام تیم Fitch Rating، فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۹ به میزان ۳,۱ میلیون دستگاه کاهش پیدا می کند. این اطلاعات توسط سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری جمع آوری شده اند. انتظار می رود فروش خودروها با کاهشی ۴ درصدی نسبت به ۲۰۱۸، به ۷۷.۵ میلیون دستگاه برسد.

در سال گذشته میلادی شاهد فروش ۸۰,۶ میلیون خودرو در سراسر جهان بودیم. این میزان در سال ۲۰۱۷ برابر با ۸۱.۸ میلیون دستگاه بود. سال گذشته میلادی برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ شاهد کاهش فروش جهانی خودرو بودیم. علت این موضوع را باید در بازار چین جستجو کرد. در ۱۰ ماه اول ۲۰۱۹ فروش خودرو در این کشور با کاهش ۱۱ درصدی مواجه شده است.

فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا نیز با کاهش روبه‌رو شده است. در این کشور شاهد فروش ۱۶,۹ میلیون خودرو در سال جاری میلادی خواهیم بود که نسبت به سال گذشته کاهشی ۲ درصدی را تجربه می کند. کاهش میزان فروش خودرو به معنای کاهش تولید آن است.

در حالی که تحلیلگران از سال گذشته میلادی به کاهش فروش خودرو اشاره کرده اند، به نظر می رسد این کاهش فروش از آنچه که تصور می‌شد، بیشتر است. قوانین سخت گیرانه، مسائل زیست محیطی و همچنین جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین کاهش تولید و فروش خودرو را در پی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید