تکذیب کشته شدن 300 کشته در حوادث اخیر توسط دستگاه قضایی

کدخبر: ۳۱۴۱۹۹
اقتصادنیوز: دادستان کل کشور درباره انتشار برخی آمارها درباره تعداد کشته شده‌ها و بازداشتی‌های حوادث آبان 1398 گفت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند به همین دلیل آنها آمارهای مختلفی می‌دهند که هیچ کدام از آنها اعتبار ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد جعفر منتظری در حاشیه نشست هم اندیشی بسیجیان قوه مقننه  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی  درباره تعداد کشته‌ها در اعتراضات اخیر با توجه به اظهارات امروز معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر این که باید آمار بازداشتی‌ها و تعداد کشته شدگان اعتراضات اخیر را دادستانی بدهد، گفت:  درباره ارائه آمار بازداشتی‌ها، این آمار از روز اول تا امروز متغییر بوده است. عده‌ای در جمعیت‌های آنچنانی دستگیر می‌شوند که بعد از بررسی تلاش ما در اولین فرصت این بود آنهایی که تخلفات جزئی داشته یا این که در صحنه دستگیر شده‌اند تلاش شد با همه توانی که در نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی داشتیم آنها هر چه زودتر آزاد شوند.

وی افزود: آخرین آمار را ندارم اما می‌دانم تعداد زیادی از آنها آزاد شدند و آنهایی که دستگیر شدند کسانی هستند که در صحنه جرم مجرم شناخته شدند که این هم مبتنی بر دلایل و مدارک بوده است. کارهای تحقیقاتی و بازجویی ادامه دارد و امیدواریم آن هم در اولین فرصت به اتمام برسد.

دادستان کل کشور درباره انتشار برخی آمارها درباره تعداد کشته شدگان همچون آمار ۳۰۰ کشته، گفت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند به همین دلیل آنها آمارهای مختلفی می‌دهند که هیچ کدام از آنها اعتبار ندارد.

منتظری در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درباره بازداشت ۷ هزار نفر در اعتراضات اخیر، گفت: این موضوع را نه تنها تایید نمی‌کنم که می‌گویم هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیقی آماری بدهد. بنده هم در خبرها و گزارشات دیدم که برخی آماری داده‌اند که باید از آنها پرسید منبع این آمار و این اطلاعات کجاست. به هر حال ما این را تایید نمی‌کنیم.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دادستانی در خصوص بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: بررسی صلاحیت‌ها براساس قوه قضاییه نیست و بر عهده شورای نگهبان در چارچوب مقررات وقوانین است. آن چه برعهده ما است این است که نسبت به استعلامات صورت گرفته بررسی‌های لازم را انجام دهیم و به آن پاسخ دهیم.

وی افزود: آن چه برعهده دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور است این می‌باشد که برای جلوگیری از هر تخلفی تلاش کنند چون پیشگیری یکی از وظایف قوه قضاییه است ما هم تلاش می کنیم در همه استان‌ها کار ستادهای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات را انجام دهیم که این کار از فردا با شروع ثبت نام‌ها آغاز می‌شود. امیدواریم با بصیرت مردم و نامزدها تخلفات به  حداقل و صفر رسانده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید