نامزد جمهوریخواه خواستار اعدام ایلهان عمر به جرم جاسوسی برای ایران شد

کدخبر: ۳۱۴۳۲۸
اقتصادنیوز: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات کنگره آمریکا در حساب توییتری خود خواستار اعدام «ایلهان عمر» نماینده مسلمان دموکرات کنگره شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، توییتر، حساب‌های شخصی و انتخاباتی «دانیل استلا» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات کنگره آمریکا را به دلیل نقض مکرر سیاست‌های توییتر به طور دائم مسدود کرد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز»، استلا در پیام توییتری خود نوشته بود که اگر اتهامات «ایلهان عمر» نماینده مسلمان دموکرات مبنی بر انتقال اطلاعات حساس و محرمانه از طریق قطر به ایران، ثابت شود، باید او را اعدام کرد.

توییتر به دلیل نقض قانون ممنوعیت ترویج خشونت و تهدید در این پست، حساب کاربری این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات کنگره را مسدود کرد اما استلا با انکار اعلام خشونت علیه عمر، گفت که او صرفا خواستار «اجرای قانون فدرال» بوده است.

استلا به روزنامه تایمز گفت: «تعلیق من برای دفاع از اجرای قانون فدرال ثابت می‌‌کند که توییتر همیشه از تروریست‌ها، خائنان و متجاوزان حمایت می‌کند.»

چندی پیش، شبکه سعودی «العربیه» مدعی شد، به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد «ایلهان عمر»با قطر در ارتباط بوده و از این کشور پول گرفته و اطلاعات مهمی را به قطر منتقل کرده و این اطلاعات نهایتا به دست ایران رسیده است.

ایلهان عمر نیز روز سه‌شنبه (5 آذر) اتهامات جدید علیه خود مبنی بر ارسال اطلاعات حساس به جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

ایلهان عمر نماینده ایالت «مینه‌سوتا» در کنگره، هنگامی که ۸ سال داشت به‌عنوان پناه‌جوی جنگی از سومالی به آمریکا آمد. او از نمایندگان دموکرات و تازه‌وارد کنگره آمریکا و از مهمترین منتقدان ترامپ به شمار می‌آید، به همین دلیل رئیس‌جمهور آمریکا بارها به او توهین کرده است.

پیش از این ترامپ خطاب به ایلهان عمر گفته بود وقتش رسیده که به خانه و نزد مادرش برگردد و سپس او را به «ضد یهود» بودن متهم کرد.

ایلهان عمر نیز در واکنشی توئیتری نوشت، در خانه مردم (کنگره) و در جایی است که به آن تعلق دارد و ترامپ باید با این موضوع کنار بیاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید