سلاح جدید نیروهای ویژه ایالات متحده

کدخبر: ۳۱۴۵۹۷
اقتصاد نیوز:یک خط جدید تولید گلوله می تواند به نیروهای ویژه ایالات متحده این امکان را بدهد که بتوانند در زیر آب نیز با سلاح های خود شلیک کرده، با غواصان دشمن و ماشین های زیردریایی آن ها وارد درگیری شوند.
سلاح جدید  نیروهای ویژه ایالات متحده

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو،در حالی که گلوله های سنتی در زیر آب عملاً کاربردی ندارند، گلوله های جدید با ایجاد حبابی از هوا در اطرافشان باعث می شوند که گلوله با محدودیت های فیزیکی و اصطکاک کمتری حرکت کند. گلوله های معمول برای حرکت در هوا با سرعت هایی بیش از نیم مایل در ثانیه طراحی شده اند.

یک کمپانی آمریکایی در حال توسعه یک گلوله جدید برای نیروهای ویژه است که با استفاده از فرآیند «فراحفره زایی» (supercavitation) می تواند در آب نیز حرکت کند.

حرکت در یک فضای متفاوت اما معادلات را به طور کلی تغییر می دهد. گلوله ها وقتی که به یک فضا یا محمل متفاوت می رسند به شدت سرعت خود را از دست داده و بعد از مدت کوتاهی متوقف می شوند و البته این موضوع یک ویژگی کاربردی است و نه یک نقطه ضعف. اما وقتی که یک گلوله در فضایی غیر از هوا حرکت می کند، قبل از برخورد با هدف چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در مقایسه با هوا باید بدانید که آب بیش از ۸۰۰ برابر چگالی و فشردگی بیشتری دارد. در چنین فضایی گلوله به سرعت شتاب و پیش روندگی خود را از دست داده و در مسیر عبور از آن و به دلیل اصطکاک ایجاد شده رفته رفته سرعت خود را از دست می دهد. در ویدیویی که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد، یک گلوله تفنگ انفرادی با سرعت بیش از ۳,۰۰۰ فوت بر ثانیه (حدود ۹۱۵ متر بر ثانیه) از لوله خارج می شود و در کمتر از ۶ فوت (کمی بیش از ۱٫۸ متر) سرعت آن کاهش یافته و به کلی متوقف می شود.

در واقع گلوله پس از طی فاصله دو فوت (۶۰ سانتیمتر) سرعت خود را از دست داده و کاهش سرعت و شتابش را آغاز می کند. این موضوع باعث شده که شلیک گلوله در زیر آب کاملاً غیرعملی و ناکارآمد باشد. با این وجود کمپانی DSG Technologies در حال توسعه یک گلوله جدید است که با قرار گرفتن در یک حباب گازی می تواند در آب نیز به سمت هدف خود پیش برود. این حباب گازی مقدار اصطکاک سطح گلوله را آب را کاهش داده و سرعت آن در زیر آب را حفظ می کند. این فرآیند که با عنوان «فراحفره زایی» (supercavitation) در اژدر روسی VA-111 Shkval به کار گرفته شده که می تواند سرعت آن را به ۵ برابر سرعت حرکت اژدرهای معمول برساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید