قلب مرده احیا و پیوند زده شد!

کدخبر: ۳۱۴۷۲۶
اقتصاد نیوز:جراحان برای نخستین بار در آمریکا قلب یک فرد مرده را احیا کردند تا دوباره بتپد و سپس آن را در بدن فرد دیگری پیوند زدند.
قلب مرده احیا و پیوند زده شد!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر ، پزشکان برای نخستین بار در آمریکا قلب یک فرد مرده را احیا کردند تا آن را در بدن فرد دیگری پیوند بزنند.

جراحان دانشگاه دوک طی یک عملیات قلب یک فرد مرده که جریان خون بدن آن متوقف شده بود را جدا کردند. در مرحله بعد آنان با کمک یک روش جدید جریان خون را در قلب پیوندی برقرار کردند تا دوباره بتپد.

جراحان برای این منظور از روشی به نام «پرفیوژن گرم» استفاده کردند تا خون را دوباره به قلب مرده بازگرداندند. پروفیوژن گرم روشی برای زنده‌سازی اعضای بدن با خون، اکسیژن و الکترولیت است. این قلب به طور موفقیت آمیز در بدن فرد دریافت کننده پیوند زده شد.

از این روش برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در انگلیس استفاده شد و اکنون بیمارستان دوک اولین بیمارستان در آمریکاست که موفق شده است قلب یک اهداکننده فوت شده را به بدن فرد دیگر پیوند بزند. 

موفقیت این عملیات جراحی نشان می دهد در آینده نزدیک قلب های اهدایی بیشتری برای انجام پیوند قلب مناسب خواهند بود زیرا پزشکان می توانند آنها را در خارج از بدن انسان و زنده حفظ کنند.

این فرایند در یک ویدئو ثبت شده و توسط یکی از پزشکان در توئیتر منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید