شش چالش مسی پس از کسب ششمین توپ طلا

کدخبر: ۳۱۴۷۵۸
لیونل مسی بازیکن آرژانتینی توانست توپ طلای ۲۰۱۹ را ببرد و با شش توپ طلا به رکورد دار تاریخ از این حیث تبدیل شود.
شش چالش مسی پس از کسب ششمین توپ طلا

به گزارش اقتصاد نیوز, این بازیکن در سالی که از نظر تیمی چندان موفق نبود و به قهرمانی لالیگا اکتفا کرد به لطف آمار گلها و پاس گلهایش توانست ششمین توپ طلایش را به دست بیاورد. مسی حداقل تا جام جهانی ۲۰۲۲  در بالاترین سطح فوتبال به رقابت خواهد پرداخت و به همین بهانه شش چالش پیش روی او را با هم مرور می کنیم:

۱- تعداد قهرمانی لالیگا: رکورد دار قهرمانی در تاریخ لالیگا، پاکو خنتو بازیکن اسبق رئال مادرید است که در هجده سال حضور در رئال دوازده بار قهرمان لیگ شد. مسی تا کنون ده بار قهرمان لیگ شده و این فصل رقابت داغی با رئال خواهد داشت. مسی در یازده سال اخیر هشت بار با بارسا قهرمان لالیگا شده است.

۲- بیشترین آقای گلی لالیگا: مسی تا کنون شش بار  آَقای گل لالیگا شده است. او فصل گذشته از نظر تعداد آقای گلی به تلمو زارا رسید. مسی امسال هم به رقابت برای کسب این جایزه ادامه می دهد. او فعلا ۹ گل در لالیگا زده یعنی یکی کمتر از بنزما. او می تواند امسال هفتمین پی چی چی خود را هم کسب کند.

۳- تعداد گل در یک باشگاه: مسی تا کنون ۶۱۴ گل برای بارسلونا زده است و می تواند به رکورد دار تعداد گل در یک باشگاه مشخص تبدیل شود. پله ۶۴۳ گل در سانتوس زده بود و مسی با ۲۹ گل دیگر می تواند به اسطوره فوتبال برزیل برسد.

۴- تعداد بازی: مسی تا کنون ۷۰۱ بازی برای بارسلونا داشته است. رکورد دار تاریخ کاتالان ها ژاوی هرناندز با ۷۶۷ بازی است. مسی امیدوار است که تا فصل آینده بتواند به رکورد دار تعداد بازی در تاریخ بارسا تبدیل شود.

۵- لیگ قهرمانان اروپا: مسی تا کنون چهار بار قهرمان اروپا شده است. رکورد دار تاریخ ، پاکو خنتو با چهار قهرمانی است. کریستیانو رونالدو در دوران فوتبالش پنج چمپیونزلیگ داشته  است.

۶- اولین جام ملی: مسی در المپیک پکن مدال طلا را به گردن آویخت اما در تورنمنت های ملی ناکام بوده و سابقه شکست های بزرگ را در فینال جام جهانی و کوپا آمه ریکا دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک