حساب معترضان درحوادث اخیر از آشوبگران جداست

کدخبر: ۳۱۴۸۴۲
اقتصادنیوز: رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر تلاش دولت برای جداسازی صف معترضان از آشوبگران گفت: کمیته‌ای سه نفره متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری برای بررسی موضوع اعتراضات اخیر تشکیل شده است.
حساب معترضان درحوادث اخیر از آشوبگران جداست

به‌گزارش اقتصادنیوز، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به تصمیم دولت برای رسیدگی به اوضاع آسیب دیدگان گفت: کمیته‌ای سه نفره متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بررسی موضوع اعتراضات اخیر را بر اساس ابلاغ بر عهده گرفتند و قطعا بخشی از کسانی که در اتفاقات رخ داده حضور داشتند یا رهگذر بودند یا در حال تماشا بودند یا کسانی بودن که قصد آشوب و اغتشاش نداشتند و به نوعی آسیب دیدند. دولت وظیفه خود می‌داند در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد تا کسانی که بی‌گناه هستند حساب شان از آشوب‌گران جدا شود.

واعظی با اشاره به اینکه قوه قضائیه هم در پی جدا ساختن حساب آن‌هاست، گفت: ما به دنبال این هستیم که اگر کسی انتقاد یا اعتراضی دارد برای ابراز نظرات خود آزاد باشد و فقط کسانی را که با سلاح گرم و سرد، اغتشاش و آشوب کردند از دیگران جدا کنیم.

 واعظی درباره سفر وزیر امورخارجه عمان به ایران و گمانه زنی‌ها درباره ارائه پیام خاصی گفت: پیام که همیشه وجود دارد و اگر منظور پیامی از مقامات این کشور و سلطان عمان است که بله ایشان حامل پیام همکاری های دوجانبه و منطقه‌ای بودند و اعلام کردند که از طرح صلح هرمز حمایت می‌کنیم و ما هم اعلام کردیم با توجه به روابط تاریخی و امروز ایران و عمان باید در مسائل منطقه همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: وزیر امورخارجه عمان هم از تصمیم کشورش برای گسترش تبادلات اقتصادی خبر داد و اعلام کرد که همین هفته وزیر صنایع عمان به همراه ۴۰ شرکت بزرگ عمانی برای تشکیل کمیسیون مشترک به ایران سفر خواهند کرد که مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

واعظی با تاکید بر اینکه سیاست ایران همکاری نزدیک و حسن همجواری با همسایگان است؛ تصریح کرد: علاقمندیم که این همکاری نزدیک را با همه همسایگان خود داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره ابهامات آمار بازداشت‌شدگان و کشته‌شدگان حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین هم گفت: این موضوع تنها کار دولت نیست و همه قوا هم در جمع شدن این مشکل تلاش کردند، هم نیروی انتظامی، هم سپاه و هم قوه قضائیه همه با هم تلاش کردند و به محض کامل شدن اطلاعات ارائه خواهد شد و اولین اطلاعات روز گذشته در اخبار ساعت ۲ صداوسیما اعلام شد و با تکمیل آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

ادامه دارد...

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید