درخواست ترامپ از کره جنوبی برای هزینه‌های بیشتر، یک شکاف غیرضروری است

کدخبر: ۳۱۴۸۹۵
اقتصادنیوز : روسای کمیته‌های وزارت خارجه و خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بابت مخدوش شدن احتمالی روابط این کشور با متحدان اصلی آن در آسیا هشدار داده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،این ابراز نگرانی از سوی آدام اسمیت و الیوت اینگل، روسای کمیته‌های خدمات مسلح و امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در پی گزارش‌هایی است که در آنها آمده آمریکا به کره جنوبی تاکید دارد تا پرداخت هزینه‌ها برای استقرار سربازان آمریکایی در این کشور را افزایش دهد.

این دو مقام مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به تاریخ ۲۲ نوامبر که روز سه شنبه منتشر شد، آورده‌اند: ما نگران گزارش‌های منتشر شده درباره این مساله هستیم که دولت واشنگتن در حال حاضر از کره جنوبی خواسته تا اشتراک هزینه‌ها در استقرار سربازان آمریکایی در کره جنوبی را به پنج میلیارد دلار در سال برساند که پنج برابر هزینه‌های کنونی است.

این دو همچنین در نامه خود نگرانی‌اشان را به مایک پامپئو و مایک اسپر، وزرای خارجه و دفاع آمریکا بر سر گزارش‌هایی مشابه درباره تنش‌های به وجود آمده بر سر مذاکرات با ژاپن ابراز کرده‌اند.

این دو قانونگذار همچنین گفته‌اند: چنین اقداماتی با اولویت‌های دو کشور در تضاد است و اقدامات آمریکا را برای تاکید بر یک تعهد با دوام در منطقه تضعیف می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، کره جنوبی زیر یک میلیارد دلار برای تامین مسکن و ماندن نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره هزینه کرده است.

در حالیکه این دو قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا با این مساله موافق هستند که متحدان و شرکا باید به صورت عادلانه در هزینه‌های حضور نظامی آمریکا خارج از این کشور شراکت داشته باشند، اما درخواست‌های دولت برای افزایش بیش از اندازه این هزینه‌ها یک شکاف غیرضروی بین آمریکا و متحدانش ایجاد می‌کند.

این دو همچنین از اسپر و وزیر خارجه آمریکا خواسته‌اند تا مجموع هزینه سالانه حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره را اعلام کنند.

این دو قانونگذار همچنین می‌خواهند بدانند که اگر هیچ توافقی حاصل نشود چه تاثیری بر عملیات و آمادگی آمریکا و امنیت منطقه‌ای این کشور می‌گذارد. آنها خواستار پاسخ در بازه زمانی دو هفته‌ای شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید