نخستین واکنش هلال احمر به حواشی پیش آمده و استعفای "پیوندی"

کدخبر: ۳۱۴۹۰۴
اقتصادنیوز : دبیر کل جمعیت هلال احمر درباره حواشی اخیر این نهاد گفت: بر اساس قانون بن بستی برای فعالیت‌های هلال احمر وجود ندارد و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمودرضا پیروی در پاسخ به این سوال که این روزها هلال احمر بدون رئیس چگونه اداره می‌شود، گفت: جمعیت هلال احمر به لحاظ سازمانی و سیستماتیک هیچ بن‌بست قانونی ندارد. در قوانین همه چیز دقیق و روشن است و هم اکنون ما در ارائه خدمت و تداوم وظایف هیچ مشکلی نداریم. دبیر کل جمعیت هلال احمر طبق اساسنامه بالاترین مقام اجرایی است. همچنین جمعیت هلال احمر یک نهاد ۹۷ ساله است و در نزدیک به این یک قرن علاوه بر حوادث طبیعی، با مشکلات درون سازمانی زیادی نیز مواجه بوده که از همه آن‌ها عبور کرده است. تمام این تجربیات مفید، امروز هم پشتوانه جمعیت برای برون رفت از این مشکل است.

وی گفت: دبیرکل جمعیت بر اساس قانون و در حوزه‌های مالی، سازمانی، پشتیبانی و … دارای سقف اختیارات قانونی است و بر این اساس و با همت و اراده کارکنان خدوم جمعیت هم اکنون کارها دنبال می‌شود، برای نمونه هم اکنون کار خرید بالگردهای جدید با جدیت در حال انجام است و تقریبا نهایی شده است که به زودی جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد. تولید صافی‌های دیالیز که برای مدتی متوقف شده بود از هفته آینده آغاز می‌شود. فیبرهای لازم خریداری شده و این اتفاق مهم به زودی خواهد افتاد. تشکیل خانه‌های هلال در روستاها و شهرها ابلاغ شده و به زودی آغاز به کار می‌کنند. هیچ یک از برنامه‌های جاری جمعیت متوقف نخواهد شد و نمی‌شود. همین امروز جلسه شورای معاونان جمعیت هلال احمر تشکیل شد و طبق دستور جلسه مواردی که در نوبت قرار داشت مانند تامین واکسن‌ها در سازمان تدارکات پزشکی، پیگیری بودجه جمعیت، افزایش تولیدات در سازمان نساجی، طرح امداد جاده‌ای زمستانی، برگزاری همایش سالانه مدیران عامل و… طرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیروی در پاسخ به اینکه انتخاب رئیس برای هلال احمر چگونه خواهد بود، گفت: پس از تایید خبر استعفای رئیس جمعیت، ما منتظر اعلام نظر ریاست محترم جمهور هستیم؛ در صورت صلاحدید ایشان، ساز و کار قانونی و مردمی انتخاب رئیس جدید آغاز خواهد شد. بر این اساس اعضای شورای عالی دو نفر را به ریاست محترم جمهور معرفی کرده و ایشان گزینه مورد نظر را منصوب خواهند کرد.»

دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین گفت: این فرایند چندان زمان بر نیست با این وجود متعقدم برای ادامه فرایند قانونی نباید شتابزده عمل کرد. به این دلیل که جمعیت هلال احمر در ریل خودش قرار دارد و باید شرایط افراد شایسته در شورای عالی بررسی و دو نفر از شایسته‌ترین افراد جهت انتخاب نهایی به ریاست محترم جمهور معرفی شوند. بنده این وعده را به مردم شریف و داوطلبان عزیز می‌دهم که هیچ خللی در روند خدمت‌گزاری ایجاد نخواهد شد و حتی در صورت بروز حادثه‌ای جمعیت هلال احمر به خوبی گذشته و حتی شایسته‌تر از آن انجام وظیفه خواهد کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید