ثبت تاریخ تولد در اینستاگرام اجباری شد

کدخبر: ۳۱۵۰۱۱
اقتصاد نیوز:این روزها شاهد حضور گسترده اطفال و نوجوانان کم سن و سال در اینستاگرام هستیم و به نظر می رسد که مدیران این پلتفرم اشتراک گذاری عکس چندان از این بابت خرسند نیستند.
ثبت تاریخ تولد  در اینستاگرام اجباری شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو،در همین رابطه اینستاگرام اعلام کرده که همزمان با ثبت نام کاربران جدید تاریخ تولدشان را از آنها سوال خواهد کرد و اگر از طریق اکانت فیسبوک اقدام به ثبت نمایند تاریخ تولدشان را از پروفایل آنها در فیسبوک استخراج میکند.

به این ترتیب شاید بچه هایی که کمتر از ۱۳ سال داشته باشند از عضویت در این شبکه اجتماعی منصرف شوند (یا دست کم کار برایشان دشوار می شود) و مدیران اینستاگرام نیز تلاش خواهند کرد که طی هفته های آتی تنظیمات کنترلی ایمن و تازه ای را برای این رده سنی آماده کنند تا ضمن حفظ حریم خصوصی، آنها را از قرار گرفتن در معرض محتوای نامناسب نیز مراقبت نمایند.

خبر خوب دیگر آنکه اینستاگرام مکانیزم های کنترلی اش برای ارسال پیام های مستقیم را هم تقویت کرده و برای مثال با افزودن گزینه ای جدید پیام های مستقیم دریافتی توسط کاربران را محدودتر نموده است. در به روز رسانی جدید همچنین صرفا افرادی که دنبالشان میکنید قادرند شما را به گروه های اینستاگرامی خود دعوت کنند. همه این تغییرات طبق برآوردهای صورت گرفته طی چند هفته آتی از راه می رسند.

این اقدام در راستای وعده ای صورت می گیرد که فیسبوک سال گذشته مطرح کرد و براساس آن قرار شد که اکانت های متعلق به اطفال را با دقت بیشتری بررسی کند. روشن است که این رویکرد چندان هم موفق نخواهد بود چراکه کودکان معمولا عادت دارند در رابطه با سن خود دروغ بگویند. در واقع فیسبوک این محدودیت را به خاطر راضی کردن قانونگذاران آمریکایی وضع کرده که از بابت حفظ حریم خصوصی اطفال در فضای مجازی نگرانی هایی داشتند. البته ممکن است که این رویکرد برخی کودکان را از عضویت در اینستاگرام منصرف نماید اما روشن است که اثرگذری چندان خوبی نخواهد داشت.

اینستاگرام قبلا در مصاحبه با رویترز اعلام کرده بود که تبلیغات اصلی ترین دلیل برای اضافه کردن محدودیت سنی به این پلتفرم نبوده است با این حال انتظار می رود که از این پس شاهد نمایش تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی باشیم که پیشتر به خاطر حضور کودکان امکان نمایش آنها وجود نداشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید