لباسی که سربازان را از حملات بیولوژیکی نجات می‌دهد

کدخبر: ۳۱۵۰۳۳
​اقتصاد نیوز:"دارپا" یا" آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی" (DARPA) ایالات متحده آمریکا در حال تهیه یک لباس مخصوص برای سربازان است که از آنها به طور ۱۰۰ درصدی در برابر حملات بیولوژیکی محافظت می‌کند.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  ایسنا و به نقل از دیلی میل، لباسی که دارپا مشغول طراحی آن است" Personalized Protective Biosystem" نام دارد و می‌تواند از سربازان در برابر ۱۱ حمله بیولوژیکی مختلف محافظت کند. این لباس سبک خواهد بود و مجهز به مواد هوشمند خاص است و در صورت تماس با عامل‌های مختلف، مواد کشنده را خنثی می‌کند.

سرباز

لباس Biosystem Protective Biosystem ، با الهام از سیستم های طبیعی مانند پوست کوسه طراحی خواهد شد ، زیرا پوست این موجودات اجازه نمی‌دهد میکروارگانیسم ها به سطح آن بچسبند. بر اساس گزارش‌ها مواد موجود بر روی این لباس‌ها تا ۳۰ روز فعال خواهند بود.

دارپا اعلام کرده برای طراحی، آماده کردن و آزمایش این لباس‌ها به ۶۰ ماه زمان نیاز دارد. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا همچنین سال گذشته اعلام کرد که در حال ساختن بمب اشعه ایکس رادیکال است که می‌تواند مناطقی که دشمن در آنها ازسلاح های شیمیایی و بیولوژیکی استفاده کرده است را بدون پخش مواد شیمیایی در یک منطقه بزرگ ، نابود کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید