دیدار عراقچی با همتای کویتی برای بررسی «طرح صلح هرمز»

کدخبر: ۳۱۵۰۸۵
اقتصادنیوز؛ «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت در مصاحبه با روزنامه «الجریده» تشریح کرد که در دیدار روز گذشته با «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران، طرح صلح هرمز، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرده است.
دیدار عراقچی با همتای کویتی برای بررسی «طرح صلح هرمز»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفت که این کشور همچنان در حال بررسی طرح صلح هرمز پیشنهادی رئیس‌جمهور ایران است.

الجارالله در مصاحبه با روزنامه کویتی«الجریده» تشریح کرد که در دیدار روز گذشته با «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران، طرح مذکور، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرده است.

الجریده پیشتر به نقل از یک مسئول کویتی که به نام او اشاره‌ای نشده بود، نوشت که رایزنی‌ها درباره «طرح صلح هرمز» همچنان ادامه دارد و هنوز موضع مشخصی در این باره اتخاذ نشده است و پیش‌بینی می‌شود که پاسخ نهایی به این طرح در نشست شورای همکاری خلیج فارس که دسامبر آینده در ریاض برگزار خواهد شد، اعلام شود.

الجارالله در خصوص برگزاری نشست شورای همکاری خلیج‌ فارس در ریاض نیز درباره برگزاری این نشست در هفته آینده ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که این نشست نشانه مثبتی درباره نزدیک بودن حل بحران در روابط اعضای شورای همکاری است.

به گفته این مقام کویتی، یک روز پیش از برگزاری نشست شورای همکاری، نشست وزرای خارجه برگزار و طی آن معرفی «نایف الحجرف» وزیر دارایی سابق کویت برای تصدی منصب دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس بررسی خواهد شد.

هفته پیش نیز «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در سفری به تهران با مقامات ایران دیدار و درباره طرح صلح هرمز گفت‌وگو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید