تشعشعات نسل پنجم ایمن اعلام شد

کدخبر: ۳۱۵۱۲۱
اقتصاد نیوز:بررسی های محققان استرالیایی نشان می دهد تشعشعات ناشی از شبکه های نسل پنجم تلفن همراه ایمن بوده و خطری برای سلامت انسان ندارد.
تشعشعات نسل پنجم ایمن اعلام شد

به گزارش اقتصاد نیوز  و به نقل از خبرگزاری فارس ، ارزیابی هایی که در استرالیا در مورد میزان ایمنی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه صورت گرفته نشان می دهد این شبکه ها ایمنی کافی دارند و راه اندازی آنها در مناطق شهری سلامت افراد را به خطر نمی اندازد.

مقامات استرالیایی اعلام کرده بودند که قبل از راه اندازی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه در مورد پیامدهای این کار تحقیقات مفصلی را انجام خواهند داد. پیش از این برخی پزشکان در این کشور اظهار نگرانی کرده بودند که شبکه های نسل پنجم تلفن همراه ممکن است بر روی سلامت انسان عوارض جانبی داشته باشند.

اما پژوهش مفصلی که در این زمینه با حمایت دولت استرالیا صورت گرفته هرگونه اثرات منفی راه اندازی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه را رد کرده و در آن تصریح شده که فرکانس های رادیویی موج کوتاه شبکه های مذکور سلامت افراد را به خطر نمی اندازد.

با توجه به نتایج این تحقیق پیش بینی می شود، دولت استرالیا کار راه اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه را در شهرهای بزرگ این کشور به سرعت آغاز کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید