ماجرای پزشکان پولی در رسانه ملی !

کدخبر: ۳۱۵۱۲۵
اقتصاد نیوز: دبیر انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، گفت: متاسفانه پزشکان بر مبنای علمی به رسانه ملی دعوت نمی شوند و بابت حضور آنها، هزینه دریافت می شود.
ماجرای پزشکان پولی در رسانه ملی !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، نشست خبری هجدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران و دهمین همایش ایمپلنت خلیج فارس که قرار است از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند ۹۸ در محل هتل المپیک تهران برگزار شود، با طرح مباحث حاشیه دار همراه شد. به طوری که دبیر انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، از نحوه حضور پزشکان در رسانه ملی انتقاد کرد و رئیس انجمن نیز، موضوع دخالت های غیر تخصصی در جراحی زیبایی را مطرح نمود.

در ابتدا، بهزاد رهسپار رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، با انتقاد از عدم توجه به مسائل ریز تخصصی در هنگام جراحی زیبایی بینی، گفت: این قبیل جراحی ها بدون دانش متخصصین فک و دندان، به نتیجه مطلوب ختم نمی شود.

وی با عنوان این مطلب که دندانپزشکان و جراحان فک و صورت مهم ترین گروه پزشکی در بحث پیشگیری از سرطان دها هستند، افزود: سرطان دهان کاملا بدون درد است و تشخیص سخت است. در این بین، دندانپزشکان و جراحان فک و صورت نقش مهمی در تشخیص این نوع سرطان ها دارند.

رهسپار ادامه داد: آنچه مسلم است، با همپوشانی کارها می توان از بروز مسائل غیر علمی جلوگیری کرد.

وی افزود: جراح فک و صورت در همه جای دنیا باید حداقل دندانپزشک باشد.

رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، گفت: در ناحیه صورت همه فقط اسم زیبایی می آورند، در حالی که صورت فقط زیبایی نیست و باید دردم بیمار و مردم را متوجه شد و درمان کرد.

رهسپار با اشاره به آمار بالای تروما ناشی از حوادث ترافیکی در کشور، افزود: ۸۰ درصد شکستگی های استخوان های صورت توسط جراحان فک و صورت انجام می شود. بنابراین، می توان از این منظر به اهمیت این رشته پی برد.

در ادامه این نشست خبری، امیر کبیری دبیر انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، با انتقاد از رسانه ملی که پزشکان را بر مبنای علمی به تلویزیون دعوت نمی کند، گفت: رسانه ملی بابت حضور پزشکان، هزینه می گیرد و این یک آفت است.

وی افزود: رسانه ملی در حال حاضر محل خرج و مخارج پزشکانی شده که استاد تبلیغات اغوا کننده هستند.

کبیری تاکید کرد: ادامه این روند، اعتماد بین پزشک و بیمار را مخدوش می کند، زیرا برخی همکاران ما تفکرات سوءگیرانه دارند و این باعث می شود که مردم، راه درست را گم کنند. 

رهسپار، نیز با اشاره به حضور یک وزیر غیر پزشک بر مسند وزارت بهداشت، گفت: بعد از ۶۰ سال شاهد هستیم یک فرد غیر پزشک بر مسند وزارت بهداشت قرار گرفته که درد همه رشته های پزشکی را می داند. 

کبیری نیز با اشاره به رفتار پزشک سالارانه در برخی تصمیم گیری ها، افزود: لحاظ شدن نظرات شخصی یک گروه پزشکی یا چند نفر در تصمیم گیری ها، دردسر ساز می شود.

دبیر انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، با عنوان این مطلب که انحصار بد است، گفت: شایسته سالاری خریدنی، خوب نیست. 

وی افزود: نظام رسیدگی به تخلفات پزشکی خوب عمل می کند، اما مشکل ما انحصار طلبی در پزشکی است که این رفتار را نفی می کنیم.

در همین حال، رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کدام گروه های پزشکی می توانند جراح زیبایی بینی انجام دهند، گفت: جراحان دهان، فک و صورت، جراحان گوش و حلق و بینی، جراحان ترمیمی و پلاستیک صورت، گروه هایی هستند که می توانند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند. اما، سایر گروه های پزشکی نیز منع نشده اند، اما اگر دچار قصور شدند، باید پاسخگو باشند. 

رهسپار با عنوان این مطلب که جراحی ارزان همیشه به نفع بیمار نیست، افزود: جراحی زیبایی بینی تعرفه دارد، اما اینکه چرا هزینه های دریافتی متغییر و متفاوت است، بر می گردد به اینکه جراح از چه وسایلی استفاده کرده باشد که باعث می شود هزینه ها فرق کند.

در ادامه این نشست خبری، سعید نظافتی رئیس هجدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت، گفت: اقبال عمومی به جراحی زیبایی در کشور، عدم پوشش بیمه ای این نوع جراحی ها و اینکه افراد متقاضی جراحی زیبایی بینی اصولا از افراد سالم هستند، باعث شده تا قیمت عمل زیبایی بینی در کشورمان متفاوت باشد.

وی افزود: کنگره امسال با شعار «جراحی با حداقل عوارض و استفاده از تکنولوژی نوین»، در روزهای بیست و نهم بهمن تا دوم اسفند ۹۸ در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

نظافتی ادامه داد: همزمان با کنگره، دهمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و نهمین سمپوزیوم محققین جوان نیز برگزار می شود.

کاظم خیابانی دبیر علمی کنگره و همایش ایمپلنت، نیز گفت: هدف این کنگره، جراحی با حداقل عوارض است. از همین رو، تمامی پنل هایی که پیش بینی شده است، با این موضوع و هدف برپا می شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید