در حال بروزرسانی|

آخرین خبرهای روز آخر ثبت‌نام انتخابات مجلس؛ گاف زاکانی حین نام‌نویسی/ کشتی‌گیر جنجالی کاندیدا شد/ تعدد چهره‌های اصلاح‌طلب در روز پایانی

کدخبر: ۳۱۵۲۴۰
اقتصادنیوز؛ در آخرین روز ثبت نام انتخابت مجلس یازدهم چهره‌های مطرحی برای حضور در رقابت وارد حوزه‌های ثبت‌نامی شدند.
آخرین خبرهای روز آخر ثبت‌نام انتخابات مجلس؛ گاف زاکانی حین نام‌نویسی/ کشتی‌گیر جنجالی کاندیدا شد/ تعدد چهره‌های اصلاح‌طلب در روز پایانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری‌ها؛ آخرین خبرها از هفتمین و آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم به شرح زیر است.

در حال به روز رسانی ...

 

مولاوردی داوطلب حضور در انتخابات مجلس شد

مولاوردی داوطلب حضور در انتخابات مجلس شد

 شهیندخت مولاوردی دستار پیشین رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و عضو فعلی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

زاکانی نتوانست حتی یک محله قم را نام ببرد

زاکانی نتوانست حتی یک محله قم را نام ببرد/ زاکانی: عجله نکن؛ بعدا؛ التماس دعا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علیرضا زاکانی از چهره‌های سیاسی تهران که پیش از ظهر امروز به فرمانداری قم مراجعه و در انتخابات مجلس از قم ثبت‌نام کرد، در اولین مواجهه با خبرنگاران قم نتوانست پاسخ درستی در‌باره شناخت خود از قم بدهد.

وی ضمن طرح انتقاداتی از دولت و مجلس تاکید کرد: قم یک گوهر ناشناخته و یک استان جهانی است.

زاکانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مهمترین مشکلات شهری قم را چه می‌دانید، گفت: بحث کلی همین مترو و زیرساخت‌های حمل و نقل و همچنین عدم استفاده از امکانات چاپ و نشر در این استان و شهرک‌های صنعتی  است.

وی در پاسخ به این سئوال که مهم‌ترین پروژه‌های معطل‌ ماندن درون‌شهری قم را کدام پروژه‌ها می‌دانید و آیا این پروژه‌ها را می‌شناسید، گفت: عجله نکن؛ بعدا.

زاکانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که اگر شما می‌خواهید نماینده مردم شهر قم باشید، آیا نباید قم را به درستی بشناسید، گفت: قطعا ظرفیت‌هایی در قم هست و ما باید بافت‌های فرسوده را احیا کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که دو، سه نقطه بافت فرسوده قم را که نیاز به توجه دارند را نام ببرید، گفت: التماس دعا.

اگر لیستی شکل بگیرد خاتمی حمایت می‌کند

الیاس حضرتی

 الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس، با حضور در وزارت کشور در انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا شد. او که پیشتر گفته بود کاندیدا نمی شود امروز در راستای پیام کروبی در ستاد انتخابات حضور یافت و در پاسخ به سوالی درخصوص فراخوان رئیس دولت اصلاحات به نیروهای این جریان برای حضور پررنگ در ثبت نام کاندیداها، گفت: «من فراخوان آقای خاتمی را نشنیدم اما همه احزاب و گروه‌های اصلاح طلب و اصولگرا فراخوان دادند که افراد واجد شرایط در انتخابات مجلس یازدهم حضور پیدا کنند.»

وی گفت: «در شرایط فعلی کشور هم آقای خاتمی هم بقیه شخصیت های دلسوز کشور که به آینده مملکت فکر می کنند باید فراخوان بدهند تا کاندیداهای صالح، باتجربه و علاقمند به نظام در صحنه حضور یابند. مردم عزیز ما هم برای رای دادند انشاالله پای صندوق ها حضور خواهند داشت و تصویری از حضور پررنگ مردم را بار دیگر شاهد خواهیم بود.»

حضرتی با اشاره به اینکه به درخواست دبیرکل حزب اعتماد ملی تصمیم به حضور در انتخابات گرفت، توضیح داد: «من برای درخواست تشکیلاتی حزب اعتماد ملی و دبیر کل محترم آن برای ثبت نام در انتخابات آمدم و گرنه قصد شرکت نداشتم.»

حضرتی همچنین درباره سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات یازدهم اینطور گفت: «ان شاالله ثبت‌نام صورت بگیرد و واجدان شرایط مشخص شوند، سپس برای سرلیست فکر می کنیم، کار سختی نیست.»

حضرتی تاکید کرد «اگر لیستی در نهایت شکل گیرد حتما مورد حمایت رئیس دولت اصلاحات قرار خواهد گرفت.»

او درباره علت انصراف محمدرضا عارف از کاندیداتوری هم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

خاتمی حتما از لیست اصلاح طلبان حمایت می‌کند

علی صوفی

علی صوفی دیگر چهره اصلاح طلب و از وزرای دولت اصلاحات نیز که برای کاندیداتوری در وزارت کشور حضور یافته بود، با تایید خبر فراخوان ثبت نام رئیس دولت اصلاحات گفت: آقای خاتمی حتما مثل قبل از لیست اصلاح طلبان حمایت خواهند کرد.

سیاوشی: زنان فراکسیون امید خوش درخشیدند

حضور طیبه سیاوشی در ایسنا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که جهت ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران درباره رویکرد اصلاح طلبان برای انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: هر کسی که عملکرد فراکسیون امید را بررسی می کند، می گوید که زنان این فراکسیون به لحاظ عملکردی در این مجلس خوش درخشیدند.

وی گفت: بر اساس صحبت‌های غیر رسمی که در داخل محافل اصلاح طلبان مطرح می‌شود، سهم زنان از لیست های اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم حدود یک سوم خواهد بود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه «لیست اصلاح‌طلبان بر اساس شاخص های اصلاح طلبی و ویژگی هایی که زنان و جوانان فعال باید داشته باشند نهایی می شود» درباره اولویت های مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: باید کار کارشناسی در حوزه قانونگذاری در بخش اقتصاد مورد توجه مجلس یازدهم قرار بگیرد؛ چرا که امروز جامعه دیگر تصویب یک روزه طرح های خلق الساعه را نمی پذیرد.

فلاحت‌پیشه: به اصرار دوستان آمدم

نگران نحوه هزینه‌کرد درآمد ناشی از گران کردن بنزین هستیم

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حشمت الله فلاحت پیشه داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی وزارت کشور گفت: به اصرار دوستان آمدم و قصد ثبت نام در انتخابات را نداشتم؛ شرایطی شکل گرفته است که باعث شد نظر دوستان را بپذیریم. 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اول این است که نباید مجلس آینده مجلسی افراطی باشند. معتقد هستیم عصر ترامپیست می گذرد و یک عصر مقطعی است و ما نباید وارد فضای افراطی شویم. خیلی از کسانی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند اگر وارد مجلس شوند اولین کاری که می کنند این است که از مجمع تشخیص می خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگردانند. 

فلاحت پیشه گفت: این شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور است که شبیه آن را در مجلس هفتم شکل دادند؛ البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. به طور مثال قانون برنامه چهارم را مجلس خواست که برگردانند، اما در شریط فعلی که کشور نیازمند شفافیت است این اقدام به ضرر کشور است و مجمع تشخیص مصلحت باید رای مصلحتی بدهد. کشور نیازمند شفافیت است ، همین الان معتقد هستم گران شدن بنزین یکی از بزرگ ترین مالیات‌گیری‌ها در تاریخ ایران بود که به صورت غیر مستقیم انجام شد.

وی بیان داشت: چیزی حدود پنجاه تا شصت میلیارد تومان از این طریق عاید دولت می‌شود، به طور میانگین روزی دویست میلیارد تومان درآمد جدید بدون توسل به هر منبع دیگری با دولت مردم وارد خزانه دولت می‌شود که برای هزینه کرد آن به شفافیت نیاز است. مشکلات کشور را احصا کنیم؛ با اختصاص درآمد هرروز بنزین به یکی از مشکلات همه مشکلات کشور داخل می‌شود.

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نگران هستیم این پول در راه دیگری خرج شود و پول ملت به جایی برود که امکان برگشت آن نباشد. مسئولان گذشته و حال باید نسبت به پول‌هایی که در داخل و خارج هزینه کردند پاسخ‌گو باشند؛ لذا برای جلوگیری از روند ثروت و قدرت در آینده لازم دانستیم افرادی که نگاه‌شان کلیدی هست در مجلس حضور پیدا کنند.

وی همچنین گفت: از حوزه کرمانشاه کاندید می شوم.

عباس جدیدی هم نام‌نویسی کرد

عباس جدیدی داوطلب حضور در انتخابات مجلس شد

عباس جدیدی عضو سابق شورای شهر تهران با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

حسن نوروزی برای انتخابات خبرگان ثبت نام کرد

نام‌نویسی حسن نوروزی در انتخابات مجلس خبرگان

حسن نوروزی نماینده دو دوره مجلس با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور از حوزه انتخابیه خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

این خبر تکمیل می‌شود ...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید