درآمد عجیب دولت از جرائم رانندگی!

کدخبر: ۳۱۵۴۱۰
​اقتصاد نیوز:معاون ایمنی و استاندارد حمل و نقل مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و پدافند غیرعامل گفت: سهم دو وزارت کشور و وزارت راه در درآمدهای جرائم 1000 میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان آن باید صرف کاهش تصادفات برون‌شهری و 400 میلیارد تومان آن باید صرف تصادفات درون‌شهری شود.
درآمد عجیب دولت از جرائم رانندگی!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایلنا، هرمز ذاکری در نشست خبری بررسی میزان خسارات تصادفات جاده‌ای در کشور با بیان اینکه در بحث کاهش تعداد تصادفات 5 اصل و رکن مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: مدیریت ایمنی، رفتارهای انسانی، مهندسی ایمنی راه، خودروی ایمن و فوریت 5 رکنی است که موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای هستند.

وی با اشاره به نوسانات تلفات تصادفات جاده‌ای در سال‌های گذشته، گفت: اوایل دهه 80 تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای به 28 هزار نفر رسید اما پس از پنج سال روند تلفات نزولی شد و توانستیم به 14 هزار کشته در سال برسیم و پس از آن دوباره روند صعودی شد و در حال حاضر تعداد کشته‌های ناشی از تلفات جاده‌ای بیش از 17 هزار نفر است.

معاون ایمنی و استاندارد حمل و نقل مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و پدافند غیرعامل با بیان اینکه 90 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل تصمیم‌گیری راننده در حادثه است، گفت: یکی از جدی‌ترین برنامه‌های ما مدیریت سرعت در جاده‌های کشور است که سه استان خراسان رضوی، اصفهان و مرکزی را برای اجرای این طرح انتخاب کرده‌ایم و از ابتدای 2020 این طرح در راه‌های این سه استان اجرا می‌شود.

ذاکری ادامه داد: از 17 هزار و 140 نفر کشته تصادفات جاده‌ای در سال گذشته 67 درصد آن در راه‌های برون‌شهری و روستایی جان خود را از دست دادند و مابقی کشته‌ها مربوط به تصادفات درون شهرها است.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه، کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: نقشه راه در دولت تهیه شده و 256 عنوان دارد و تا دو ماه آینده برای تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به درآمد ناشی از جرائم رانندگی در سال گذشته گفت: 1600 میلیارد تومان درآمد ناشی از جرائم رانندگی است که 20 درصد آن متعلق به صندوق بیمه مرکزی، 20 درصد متعلق به نیروی انتظامی و همچنین 60 درصد آن متعلق به وزارت کشور و وزارت راه است.

وی افزود: سال 98 نیروی انتظامی سهم خود را از جرائم رانندگی برداشت کرد. سهم دو وزارت کشور و وزارت راه در درآمدهای جرائم 1000 میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان آن باید صرف کاهش تصادفات برون‌شهری و 400 میلیارد تومان آن باید صرف تصادفات درون‌شهری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید