جزئیات قیمت آجیل شب یلدا

کدخبر: ۳۱۵۴۷۹
اقتصاد نیوز: مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته در برخی محصولات بیشتر از ۷۰ درصد تولید داشته ایم.
جزئیات قیمت آجیل شب یلدا

به گزارش اقتصاد نیوز ،رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با بیان اینکه خشکبار به اندازه کافی وجود دارد به میزان گفت: برخی از محصولات وارداتی برای ترخیص توسط گمرک با مشکل مواجه می‌شود و این موضوع موجب بهم ریختگی بازار شده است، کسی هم در این باره توضیحی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بازار شرایط مناسبی داشت، اما گمرک با اقداماتی که انجام داد، بازار تخم کدو را بهم زد و کدو کیلویی از ۴۵ هزار تومان اکنون به ۴۸ هزار تومان رسیده است.

احمدی درباره تاثیر قیمت بنزین در قیمت خشکبار گفت: اظهارنظر می‌شود همه کالا‌ها توسط خودرو‌های گازوئیل سوز حمل می‌شود و قیمت بنزین بر این روند تاثیری ندارد، راننده یک خودروی کامیونت که هفته‌های گذشته برای حمل کالا به اصفهان ۷۰۰ هزار تومان کرایه دریافت می‌کرد، در حال حاضر برای همان مسیر درخواست یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می‌دهد، بنابراین طبیعی است شاهد افزایش درصدی بر قیمت خشکبار در اثر گرانی بنزین باشیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با بیان اینکه برای تامین آجیل شب یلدا مشکلی نداریم، بیان کرد: افزایش قیمت هم تقریبا نخواهیم داشت مگر اینکه با افزایش هزینه باربری روبه‌رو شویم.

وی درباره بادام هندی گفت: تمامی بادام هندی موجود در بازار قاچاق است و هیچکدام از طریق رسمی وارد کشور نمی‌شود.

احمدی درباره قیمت خشکبار تاکید کرد: قیمت تمام محصولات خشکبار نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد ارزانتر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید