زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ +عکس

کدخبر: ۳۱۵۴۸۲
اقتصاد نیوز:نامزد‌های زیباترین خودرو سال جهان معرفی شدند و گویا ۲۰۸، محصول تازه پژوه در همه لیست‌ها حضور دارد. اینجا درباره فلسفه ساخت هر خودرو از قول طراحان آن‌ها چیز‌های جالبی آورده‌ایم.
زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  هفت صبح،سال گذشته پژو ۵۰۸ به‌عنوان زیباترین خورو سال جهان انتخاب شد. رویدادی که با عنوان دقیق Most Beautiful Car Of The Year در ۳۴ دوره مختلف برگزار شده و هر ساله در هتل مشهوری در پاریس جایزه خود را به سازندگان محصول برگزیده اهدا می‌کند. امسال نیز این رویداد توسط دست‌اندرکارانش در حال طی کردن روال مرسوم خود است و اخیراً شش نامزد نهایی این جایزه نام‌شان از پاکت هیأت داوران خارج شده است.

طبق اطلاعاتی که مجله اتواکسپرس اعلام کرده، نسل تازه فورد پوما، نسل جدید ب. ام؛ و سری ۲ سدان، نسل تازه پژو ۲۰۸، هاچ‌بک جذاب مزدا ۳، نسل تازه لندروور دیفندر و نیز سری جدید مرسدس بنز A کلاس از جمله خودرو‌هایی هستند که در این فهرست نام‌شان به چشم می‌خورد. اینجا هم‌زمان با مرور کوتاه اطلاعات این ۶ خودرو، نام طراحان این محصولات و فلسفه مخصوص‌شان در این پروژه را بررسی می‌کنیم.

نسل تازه فورد پوما: آمکولنارت

کی از همه خوشگل‌تره؟

این خودرو جدید آمریکایی که با همکاری تیم طراحی فورد در اروپا و آلمان طراحی شده، زیر نظر سرطراح بخش اروپایی فورد یعنی امکو لنارت پرورش یافته و بزرگان این کلاس را هدف قرار داده است. این خودرو پس از سری فوکوس نمایانگر تحول واقعی در سبک طراحی فورد است و مهندسان فورد از فلسفه طراحی انسانی (Human-Cnetric) در ساخت آن بهره برده‌اند.


نسل تازه پژو ۲۰۸: ژیلس ویدال

کی از همه خوشگل‌تره؟

سرطراح میانسال شرکت پژوه در تعریف خود از فلسفه ۲۰۸ جدی به مجله اتومبیل انگلستان می‌گوید:‌قصد ما از آغاز، ساخت محرک‌ترین خودرو این کلاس بود. برای این کار اصول جدید و فلسفه همیشگی شرکت را با محصولی نوستالژیک یعنی ۲۰۵ تلفیق کردیم و ۲۰۸ از آن زاده شد.


نسل تازه لندروور دیفندر: جری مک گاورن

کی از همه خوشگل‌تره؟

خب گروه جگوار لندروور تمرکز زیادی روی بازآفرینی بسیاری از ایده‌های تاریخی نسل‌های قبلی دیفندر در نسل جدید کرده و تا حدی هم در این موضوع موفق بوده است. البته بازخورد واقعی این محصول تا زمان ورود به بازار ناپیداست ولی آنچه مشخص است، اینکه دیفندر ۲۰۲۰ خودرو جذابی است. مک گاورن درباره فلسفه طراحی دیفندر جدید می‌گوید: مسئولیت ما در این پروژه تبدیل یک خودرو قدیمی با ویژگی‌های مخصوص آفرود به اتومبیلی جذاب در گستره جهانی بود.


ب. ام؛ و سری ۲ سدان: دوماگوج دوکک

کی از همه خوشگل‌تره؟

مدیر بخش طراحی اشکودا که پیش‌تر خودرو‌هایی نظیر بوگاتی ویرون و سیتروئن C۵ را طراحی کرده، مدتی است به‌سمت سرطراح ب. ام؛ و منصوب شده. او درباره نسل تازه سری ۱ هاچ‌بک و سری ۲ سدان که خطوط طراحی کلی آن‌ها مشترک است، اعلام کرده: در طراحی این خودرو ابتدا جلوپنجره را بزرگ کردیم تا به دیگر محصولات خانواده ب. ام؛ و نزدیک شود.

چراغ‌ها هم بالاتر جانمایی شدند تا طبق فلسفه جدید طراحی شرکت، طاهر خودرو را بهتر از همیشه به نمایش بگذارند. در کنار این‌ها ارتفاع اندک، بدنه‌ای مملو از خطوط و چراغ‌های فرم L به جذاب‌تر شدن ظاهر نسل تازه کوچک‌ترین خودرو ب. ام؛ و کمک شایانی کرده است.


مزدا ۳: یاسوتا سوشیدا

کی از همه خوشگل‌تره؟

این مهندس جوان ژاپنی که مدیریت پروژه طراحی نسل تازه مزدا ۳ را برعهده داشته، در تشریح فلسفه این محصول گفته مزدا ۳ جدید نهایت طراحی مینیمالیستی است که در آن از کمترین خطوط و حجم‌های اغراق‌آمیز استفاده شده است. چیزی که از نظر سوشیدا در نهایت به بازتعریف فلسفه ساخت هاچ‌بک/سدان‌های سایز C منجر شده است. مزدا ۳ جدید با نگاه به طیف وسیعی از نیاز‌های مشتریان جدید طراحی شده، نیاز‌هایی که بعضاً متضاد بوده و از داشتن یک خودرو شخصی و مخصوص تا محصولی اسپورت یا اتومبیلی اقتصادی و زیبا را شامل می‌شود.


مرسدس بنز A کلاس: گوردون واگنر

کی از همه خوشگل‌تره؟

نه سرطراح این شرکت مشهور و نه خود مرسدس بنز چیز زیادی درباره فلسفه طراحی نسل تازه A کلاس نگفته‌اند ولی چیزی که مشخص است، این سدان/هاچ‌بک پریمیوم سایز C قصد دارد فروش بیشتری را در این رده عاید بنز کند. بد نیست بدانید فرم طراحی تازه این شرکت آلمانی با نام شکارچی چندان به مذاق طرفداران سنتی بنز خوش نیامده است! خود بنز البته معتقد است طراحی A کلاس جدید انقلابی بوده به طوری که این خودرو هم‌اینک در این نسل، به معیار و سنگ محک کلاس هاچ‌بک‌های پریمیوم سایز C تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید