نحوه فعال سازی رمز پویا برای بانک‌ها

کدخبر: ۳۱۵۵۰۶
اقتصاد نیوز:طبق بخشنامه بانک مرکزی، مقرر شده بانک‌ها از اول خرداد ماه ۹۸ رمز دوم ثابت را حذف کرده و با جایگزینی رمز یکبار مصرف یا رمز پویا، به مقابله جدی با برداشت‌های غیرمجاز بپردازند.
نحوه فعال سازی رمز پویا برای بانک‌ها

 

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو, بانک‌ها در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌ها، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده‌اند.

اطلاعیه بانک مرکزی در باره رمز پویابه گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ بانک‌ها و موسسات اعتباری در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت در اینترنت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده‌اند.

برای آشنایی بهتر از نحوه دریافت و استفاده از رمز یکبار مصرف یا رمز پویا از بانکهای مختلف ادامه این مطلب را بخوانید.

بانک ملت

بانک ملت جهت استفاده مشتریان از امکان جدید «رمز‌های پویا»، برنامه موبایلی «رمز نگار ملت» را ارائه کرده است. هدف از این محصول جدید، این است که به مشتریان این امکان را بدهد که  علاوه بر بهره‌گیری از  رمز‌های پویا  و یکبار مصرف به عنوان رمز دوم در تراکنش های غیرحضوری،  از رمزهای پویا در تراکنش‌های مبتنی بر رمز اول نیز بهره بگیرند. برای استفاده از برنامه رمز نگار ملت لازم است که در ابتدا با مراجعه به عابر بانک ملت، کد فعالسازی برنامه را دریافت نمایید. پس از دانلود رمز نگار ملت و نصب آن، با وارد کردن کد، برنامه را فعال کنید. از این پس، برای هر بار دریافت رمز پویا کافی است به رمز نگار ملت مراجعه نمایید.

بانک تجارت

بانک تجارت برای ارائه رمز دوم یکبار مصرف، اپلیکیشن «همراز» را تهیه کرده است. در حال حاضر بانک تجارت صرفا دستگاه‌های خودپرداز را به عنوان تنها روش برای فعال‌سازی اپلیکیشن همراز معرفی کرده است. در نتیجه برای استفاده از خدمات رمز پویا بانک تجارت لازم است ابتدا با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز این بانک، کد فعال‌سازی رمز پویا را دریافت کرده و با وارد کردن کد در برنامه همراز، اپلیکیشن را فعال نمایید. برنامه همراز را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

بانک سامان

بانک سامان برای ارائه خدمات رمز دوم از برنامه «رمزینه» استفاده می‌کند. برای فعال‌سازی اپلیکیشن رمزینه باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایید تا کد فعال‌سازی برای شما پیامک گردد. با دانلود و نصب اپلیکیشن رمزینه و فعال‌سازی این برنامه، می‌توانید از خدمات رمز پویا بانک سامان استفاده نمایید.

بانک ملی

برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف اول و دوم کارت‌های بانک ملی باید نرم‌افزار شصت(۶۰) را نصب کنید. توجه داشته باشید که از دانلود کردن این برنامه از دیگر سایت‌ها اکیدا خودداری نمایید. بانک ملی روش‌های متعددی برای فعال‌سازی برنامه رمز ساز خود دارد. در ادامه و برای فعال‌سازی نرم‌افزار شصت، به یکی از سه روش «مراجعه به سامانه بام»، «مراجعه به دستگاه‌های کیوسک» و «دستگاه‌های خودپرداز» می‌توان عمل کرد.

بانک پارسیان

برای استفاده از خدمات رمز پویا بانک پارسیان لازم است که ابتدا برنامه پارسیان من را دانلود و نصب کنید. اپلیکیشن پارسیان من به صورت اختصاصی برای تهیه رمز پویا معرفی شده است. در ادامه و به منظور فعال‌سازی برنامه، می‌بایست به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک پارسیان مراجعه نمایید.

بانک پاسارگاد

مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند از طریق موبایل بانک نسبت به دریافت و فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف اقدام کنند. فعال‌سازی موبایل بانک بدین صورت است که با مراجعه به خودپرداز بانک پاسارگاد کد کاربری و رمز عبور را دریافت می‌کنید. پس از آن با دانلود همراه بانک پاسارگاد نسبت به دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت‌های بانک پاسارگاد اقدام می‌کنید.

بانک سپه

برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه، ابتدا باید اپلیکیشن رمزساز سپه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. برای نصب آخرین نسخه این برنامه، ابتدا به سامانه اینترنت بانک سپه به نشانی www.ebanksepah.ir مراجعه کنید و روی گزینه «اینترنت بانک قدیم سپه» کلیک کنید. از اینجا می‌توانید نسخه iOS یا اندروید برنامه «رمز ساز سپه» را متناسب با گوشی خود دریافت و نصب نمایید. توجه داشته باشید که برای دریافت کد فعال‌سازی باید به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و فرم درخواست رمز یک‌بار مصرف را پر کنید.

ایران زمین

نرم افزار رمزساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش های کارتی بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی های همراه با سیستم عامل اندروید و IOS است.

مشتریان این بانک می توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اپلیکیشن‌های مربوطه، به این صفحه از بانک ایران زمین مراجعه کنید.

بانک سرمایه

برنامه «رمزساز سرمایه» جهت تولید رمز یکبار مصرف اینترنت بانک، رمز دوم یکبار مصرف و رمز اول یکبار مصرف ارائه گردیده است. استفاده از رمز یکبار مصرف امنیت تراکنش‌های غیر حضوری را افزایش داده و احتمال سوء استفاده را به حداقل می‌‌رساند. به منظور استفاده هر چه بهتر از برنامه، لطفا راهنمای آن را به دقت مطالعه نمایید.

جهت فعال‌سازی برنامه رمزساز و استفاده از آن برای دریافت رمز یکبارمصرف ورود به اینترنت بانک، از طریق رمز ایستا که از یکی از شعب بانک دریافت نموده‌اید وارد اینترنت بانک شده و از طریق منوی تنظیمات اینترنت بانک و مطابق با فایل راهنمای برنامه نسبت به فعال‌سازی رمز یکبار مصرف خود اقدام نمایید.

بانک رفاه کارگران

مشتریان محترم بانک رفاه کارگران می‌توانند با مراجعه به شعب بانک نسبت به اخذ شماره سریال و شماره فعالسازی نرم‌افزار رمز یکبار مصرف موبایلی اقدام نمایند. سپس با استفاده از لینک‌های زیر و با توجه به اینکه شماره سریال اخذ شده از شعبه با FDL یا FDN شروع می‌شود، نرم‌افزار مربوطه را دانلود و طبق راهنما نصب کنند.

نرم‌افزار «رمز یکبار مصرف موبایلی» که به منظور تولید تولید رمز پویا بانک رفاه کارگران تهیه گردیده‌است، در نسخه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

بانک صادرات

بانک صادرات کد دستوری USSD را برای رمز دوم یکبار مصرف مشتریانش در نظر گرفته است. مشتریان بانک صادرات می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۷۱۹* و انتخاب گزینه پنجم نسبت به دریافت رمز پویا اقدام نمایند.

با انتخاب گزینه پنجم که به رمز یکبار مصرف مربوط است، سامانه از شما شماره کارت می‌خواهد. بعد از وارد کردن شماره کارت باید یک اسم چهار کارکتری به دلخواه خودتان برای کارت انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کارت، نوبت به تعیین رمز برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات می‌رسد.

بعد از انجام مراحل مذکور، هرگاه نیاز به دریافت رمز دوم یکبار مصرف داشته باشید، کافی است کد دستوری #۷۱۹* را شماره‌گیری نمایید و با انتخاب گزینه پنجم یعنی رمز یکبار مصرف و وارد کردن رمزی که برای سامانه USSD تعیین کردید، برای شما رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات تولید می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید