بارش شدید برف در دماوند

کدخبر: ۳۱۵۵۱۳
بارش برف که از ظهر یکشنبه بر روی ارتفاعات دماوند آغاز شده بود، هم اکنون نیز در شهر ادامه پیدا کرده و شدت بیشتری گرفته و دستگاه های خدمات رسان در حال آماده باش هستند.
بارش شدید برف در دماوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بارش برف که از ظهر یکشنبه بر روی ارتفاعات دماوند آغاز شده بود، هم اکنون نیز در شهر ادامه پیدا کرده و شدت بیشتری گرفته و دستگاه های خدمات رسان در حال آماده باش هستند.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و آغاز فعالیت سامانه جدید بارشی که از غرب کشور وارد شده است، از روز شنبه 16 آذر شاهد آغاز بارندگی‌ها از نوار غربی ایران بودیم و برای روز یکشنبه نیز در محور هراز از رودهن تا امامزاده عبدالله، آمل بارندگی باران و لغزندگی جاده و در محور فیروزکوه نیز از رودهن تا فیروزکوه بارش باران و برف گزارش شده بود.

بارش برف در محور هراز و فیروزکوه

سرهنگ سیاوش محبی در خصوص وضعیت ترافیکی و جوی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران اظهار داشت: در محور هراز، آبعلی و امامزاده هاشم تا پلور شاهد بارش برف هستیم و هم اکنون این دو محور لغزنده است.

وی گفت: به هموطنان عزیز توصیه می کنم در چنین شرایطی از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت واجب بودن سفر، پوشاک گرم و مواد غذایی به همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه شرق استان تهران با تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی کامل افزود: از تردد وسایل نقلیه ای که زنجیر چرخ همراه نداشته باشد، جلوگیری خواهیم کرد.

محبی با اشاره به اینکه تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی شهرستان در حال حاضر با رعایت مسائل ایمنی، جریان دارد بیان داشت: وضعیت ترافیکی در تمامی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران را عادی و روان گزارش می شود.

ذخیره 32 هزار تن شن و نمک برای مناطق برف گیر شمال و شمال شرق استان تهران

عادل مصدقی، معاون راهداری حمل و نقل جاده ای استان تهران در خصوص وضعیت راهداری در سطح استان تهران اظهار داشت: امسال بارش های زود هنگامی را در سطح استان تهران از آبان ماه سال جاری شاهد بودیم و این بارش ها که با کاهش دماو نفوذ جریانات سرد جوی همراه بود و موج اول بارش برف را در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران به وجود آورد.

مصدقی از ذخیره و خریداری 32 هزار تن شن و نمک با اولویت استفاده در مناطق برف گیر شمال و شمال شرق استان تهران خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه محورهای برف گیر دچار یخ زدگی می شوند از همه مسافرین و رانندگان می خواهیم که با تجهیزات کامل در این مناطق حضور پیدا کنند و کمال همکاری را با اداره راهداری جهت کار و نمک و شن پاشی ها توسط ماشین آلات سنگین و سبک داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان تهران بیان داشت: در محورهای برف گیر در چند مرحله شن و نمک پاشی صورت گرفته است.

آماده باش نیروهای خدماتی شهرداری دماوند

صفری، شهردار دماوند نیز از آمادگی نیروهای خدماتی و خودروهای برف روب و نمک پاش برای ارائه خدمات به شهروندان خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید