ساخت ترکیب میمون و خوک ! +عکس

کدخبر: ۳۱۵۶۲۴
اقتصاد نیوز:دانشمندان چینی با موفقیت توانستند با پیوند زدن ژن های خوک و میمون با یکدیگر موجود جدیدی را خلق کنند که دارای دی ان ای های هر دو جانور است.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، هدف از پیوند زدن خوک و میمون با یکدیگر تکمیل تحقیقات در زمینه رشد اندام های انسانی از طریق حیوانات برای پیوند زدن است.

13980917000109_Test_PhotoN

اگر چه حیوان متولد شده از نظر ظاهری بیشتر به خوک شباهت داشت و تنها یک هفته بعد از تولد فوت شد، بررسی دی ان ای آن نشان می دهد که دی ان ای میمون پیوندی در قلب ، کبد ، طحال ، ریه و پوست آن وجود داشته است.

خلق این موجود جدید با بررسی شرایط بیش از 4000 جنین انجام شد. پژوهشگران چینی بدین منظور ابتدا سلول‌های میمون را به صورت ژنتیکی دستکاری کردند و پروتئینی به نام فلورسنت تولید کردند که زمینه را برای پیوند ژنتیکی میمون و خوک فراهم می‌کرد. این سلول های دستکاری شده سپس به جنین یک خوک تزریق شدند و موجود نهایی بعد از چند روز متولد شد.

محققان قصد دارند این آزمایش را با ترکیب دی ان ای حیوانات دیگری با یکدیگر تکرار کنند. پیش از این در سال 2010 هم محققان دانشگاه استنفورد دی ان ای گربه را به موش تزریق کردند و حیوانی جدید خلق کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید