آیا نسل جدید بی تفاوت و خود محور شده ؟

کدخبر: ۳۱۵۶۲۶
​اقتصاد نیوز:تا به حال برایتان پیش آمده که در مترو با یک بانوی باردار یا فردی سالمند مواجه شوید و فورا جای خود را به این افراد بدهید؟ به نظر می رسد این موضوع در حال کمرنگ شدن است.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، آداب و رسوم فعلی با آنچه والدین ما و مادربزرگ و پدربزرگ های ما انجام می دادند، به شدت در حال تغییر است. نتایج تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می دهد که افراد جوان و امروزی کمتر از قدیمی ها حاضرند از صندلی خود بگذرند.

در ادامه نگاهی داریم به آمارها و نتایج: بیش از دو نفر در پنج نفر (42 درصد) حاضر نیستند برای سالمندان یا بانوان باردار از روی صندلی خود در وسایل نقلیه عمومی بلند شوند ، تقریباً یکی از سه مورد (28 درصد) از قوانین و مقررات صف چشم پوشی می کنند و بیش از نیمی (53 درصد) وقتی عطسه می کنند دان خود را نمی پوشانند.

نیمی از این افراد می گویند رفتارهای خود را تحت تاثیر شبکه های اجتماعی آموخته اند و یک پنجم از مردم گفتند که برنامه های تلویزیونی در رفتارهایشان مور است. رفتارهای دیگری مثل پخش موسیقی بسیار بلند از تلفن (56 درصد) و صحبت کردن بیش از حد با صدای بلند در وسایل حمل و نقل عمومی (53 درصد) نیز به عنوان رفتارهای نامتعارف مدرن تلقی می شوند.بر اساس پژوهش های انجام شده مردان 22 درصد بیشتر از زنان چنین رفتارهایی را نشان می دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید