تعداد پناهندگان قانونی در ایران اعلام شد

کدخبر: ۳۱۵۶۹۰
اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور شمار پناهنده‌های مجاز داخل کشورمان را ۱.۵ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا مهدی محمودی در کارگاه آشنایی خبرنگاران با پناهندگان و مسایل پناهندگی که امروز در هتل هما برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی را به پناهندگان ارائه داده که لازم است این خدمات به اطلاع مردم در داخل و خارج کشور برسد، اما  متاسفانه در این زمینه دارای ضعف‌هایی هستیم.

وی ادامه داد: لازم است به نوعی این خدمات بیان شود،  گاهی در ملاقاتهایی که با سران و مسئولان برخی کشورها داشتیم، موضوعات مطرح شده و اقدامات انجام شده درمورد  پناهندگان برای آنان هم جدید و متعجب می‌شوند.

وی از رسانه‌ها خواست که برای اطلاع‌رسانی در این زمینه ورود کنند و گفت: لازمه اطلاع رسانی این موضوع تخصصی است که اصحاب رسانه دارای این تخصص هستند.

محمودی ادامه داد: البته ما نیز ارتباطمان به‌دلیل وجود مشغله‌های مختلف ضعیف بوده و نتوانستیم ارتباط صحیحی با اصحاب رسانه را برقرار کنیم که امیدوارم این مشکلات حل شود.

محمودی درباره تعداد پناهندگان در کشور نیز گفت: در حال حاضر ما در کشور بیش از ۱.۵ میلیون پناهنده مجاز داریم که با شرایط مختلف در سرشماری شرکت کردند که مشغول دریافت خدمات هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید