آمریکا: می‌توانیم با ایران به توافق برسیم/ خواهان گفت‌وگوی کنسولی با ایرانی‌ها هستیم

کدخبر: ۳۱۵۹۵۲
اقتصادنیوز؛ برایان هوک، مسئول میز اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تبادل زندانیان نشان داد که می‌توانیم با ایرانی‌ها به توافق برسیم، گفت: قصد دارم خواستار گفتگوی کنسولی با ایرانی‌ ها شوم.
آمریکا: می‌توانیم با ایران به توافق برسیم/ خواهان گفت‌وگوی کنسولی با ایرانی‌ها هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در گفتگو با «اِن‌پی‌آر» در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: من با «ژیائو وانگ» (Xiyue Wang) در زوریخ و در چارچوب مبادله زندانیان ملاقات کردم. مقامات سوئیس که شرکای فوق‌ العاده ما بوده‌ اند، توانستند تبادل را عملی کنند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه بدون اشاره به توطئه های مرموز این کشور در لانه جاسوسی علیه تهران گفت: ما روابط دیپلماتیک با حکومت ایران نداریم و هم اکنون نیز برای ۴۰ سال است که اینطور شده است و سوئیس به عنوان حافظ منافع ما در ایران شناخته شده است. سفیر سوئیس در ایران مرتباً با «ژیائو وانگ» ملاقات می‌ کرد و طی چند هفته گذشته من با او درباره بازگرداندن این فرد به کشور مذاکره و کار کرده بودم.

وی در خصوص ادامه تبادل زندانیان میان دو کشور ادامه داد: این تبادل زندانیان ثابت می‌کند که می‌ توانیم با هم به یک توافق برسیم. گفتگوها و همچنین امور پشتیبانی در این زمینه خوب پیش رفت به همین دلیل امیدواریم که این تبادل زندانیان نمایانگر اولین گام برای مذاکرات میان ایالات متحده و ایران باشد.

برایان هوک در ادامه مدعی شد: قصد دارم خواستار گفتگوی کنسولی با ایرانی‌ ها شوم تا بتوانیم بقیه آمریکایی‌ های را از ایران خارج کنیم؛ البته این واقعا  یک موضوع مرتبط با ایرانی‌ ها است؛ اما ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم.

گفتنی است، ژیائو وانگ و دکتر مسعود سلیمانی چندی پیش در فرایند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا مبادله شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید