تصمیم کنگره آمریکا برای تصویب لایحه‌ای برای تحریم ایران، سوریه و روسیه

کدخبر: ۳۱۶۰۰۵
اقتصاد نیوز: کنگره آمریکا تصمیم دارد لایحه‌ای را تصویب کند که دولت این کشور را مجاز به تحریم سوریه، ایران و روسیه می‌کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، لایحه‌ای قانونی در کنگره آمریکا که بیش از سه سال است از ارائه آن‌ می‌گذرد، در آستانه تصویب در کنگره بوده و دولت آمریکا را مجاز می‌کند تا علیه حکومت بشاراسد در سوریه و همچنین علیه ایران و روسیه با ادعای مداخله در امور سوریه تحریم‌هایی اعمال کند.

آدام کینزینگر، نماینده آمریکایی و از حامیان این لایحه که از آن به عنوان «لایحه سزار» یاد می‌شود، در این باره گفت که حالا دیگر روسیه و ایران با هزینه افزایش یافته مداخله مستقیمشان در سوریه مواجه خواهند شد.

اگر دولت آمریکا بخواهد، می‌تواند، با استفاده از این تحریم‌های جدید، بشار اسد، روسیه و ایران را تحت فشار قرار دهد تا با جدیت درباره راه حلی سیاسی که فراهم‌آورنده ارزش و شان بنیادین مردم سوریه باشد، مذاکره کنند.

به گزارش ایسنا، مقامات رسمی مربوطه در کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که حضور نظامی ایران در سوریه به صورت مستشاری و به دعوت دولت این کشور برای مبارزه با تروریسم بوده است و ایران هیچ گونه حضور مستقل نظامی در سوریه ندارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید