مشاهده زمین از فضا بیشتر شد

کدخبر: ۳۱۶۰۴۲
اقتصاد نیوز:طبق اعلام اداره ملی فضایی چین، این کشور با داشتن یک سری از ماهواره‌های سنجش از راه دور با وضوح بالا که در طی 9 سال گذشته به مدار فرستاده شده، توانایی خود در مشاهده زمین از فضا را به مراتب بهبود بخشیده است.
مشاهده زمین از فضا بیشتر شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  خبرگزاری فارس ، طبق اعلام اداره ملی فضایی چین (CNSA)، چین با داشتن یک سری از ماهواره‌های سنجش از راه دور با وضوح بالا که در طی 9 سال گذشته به مدار فرستاده شده، توانایی خود در مشاهده زمین از فضا را به مراتب بهبود بخشیده است.

تانگ Xudong، طراح اصلی این پروژه گفت: این ماهواره‌ها، متعلق به پروژه رصد زمین با وضوح بالا در چین (پروژه Gaofen) که در سال ۲۰۱۰ آغاز شده است، یک سیستم سنجش از راه دور ماهواره‌ای پایدار را تشکیل داده‌اند.

تانگ گفت که این پروژه وضوح ماهواره‌های سنجش از راه دور از دور زمین چین را از 2.1 متر به 0.65 متر افزایش داده و وضوح ماهواره‌های سنجش از دور مدار زمین واقع در چین از سطح کیلومتر به ۵۰ متر بهبود یافته است.

به گفته تانگ، این ماهواره‌ها که باندهای مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهند، در مدارهای مختلف مستقر می‌شوند و به چین توانایی اولیه برای مشاهده هوا و به صورت شبانه روزی را می‌دهند.

Gaofen-1 که در تاریخ 26 آوریل ۲۰۱۳ راه اندازی شد، می‌تواند کره زمین را در مدت چهار روز با قابلیت مشاهده وضوح متوسط ​​و پوشش گسترده پوشش دهد.

Gaofen-2 که در تاریخ ۱۹ اوت ۲۰۱۴ به فضا فرستاده شده، دارای دو دوربین با وضوح کمتر از یک متر است که ماهواره سنجش از راه دور با استفاده غیرنظامی چین را به سطح زیر متر افزایش می‌دهد.

Gaofen-4، که در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ پرتاب شد، اولین ماهواره تصویربرداری نوری با کیفیت بالا در مدار ژئوسینکرون چین است.

Gaofen-3 که در ۱۰ آگوست ۲۰۱۶ راه اندازی شد، نخستین ماهواره تصویربرداری دیافراگم مصنوعی در چین است.

Gaofen-5 که در تاریخ ۹ مه ۲۰۱۸ به بازار آمد، دارای وضوح طیفی بیشتر از ۵ نانومتر است و اولین ماهواره جهان است که رصد گسترده ای از زمین و جو را رصد می‌کند.

Gaofen-6 که در تاریخ ۲ ژوئن سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، عملکردی مشابه Gaofen-1 دارد، اما با دوربین‌های بهتری که کره زمین را تنها در دو روز پوشش دهد.

Gaofen-7 که در تاریخ ۳ نوامبر سال ۲۰۱۹ پرتاب شد، نخستین ماهواره پیمایشی نقشه برداری و نقشه برداری نوری با کاربرد نوری چین است که به سطح زیر متر می‌رسد.

تانگ گفت: این پروژه به کاهش وابستگی چین به داده‌های ماهواره‌ای سنجی از راه دور خارجی کمک کرده است و تقریبا ۸۰ درصد از داده‌های خارجی جایگزین شده است.

داده‌های ماهواره‌های Gaofen در بیش از ۲۰ صنعت در سراسر چین به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

این پروژه همچنین همکاری‌های هوافضا چین را با کشورهایی از جمله روسیه ، برزیل ، مصر و هند و همچنین سازمان‌های بین المللی ارتقا داده و به کشورهایی که در طرح کمربند و جاده کمک می‌کنند، کمک می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید