پاسخ تونبرگ به توییت نامتعارف ترامپ

کدخبر: ۳۱۶۰۷۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا انتخاب تونبرگ دختر فعال محیط زیست را به عنوان شخصیت سال مجله تایم مسخره کرد و گفت که او باید روی خشم خود کار کند.
پاسخ تونبرگ به توییت نامتعارف ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه‌شب در پیامی توئیتری در واکنش به انتخابت «گربتا تونبرگ» به عنوان شخصیت سال مجله تایم نوشت: خیلی مسخره است. گرتا باید روی مشکل «کنترل خشم» خود کار کند، بعد با دوستش به تماشای یک فیلم قدیمی برود! آرام باش گرتا! آرام باش!

تونبرگ نیز مانند دفعه گذشته در واکنش به تمسخر ترامپ، عنوان صفحه خود در توئیتر را اینگونه تغییر داد: نوجوانی که روی مشکل کنترل خشم خود کار می‌کند. در حال حاضر هم آرام و به تماشای یک فیلم قدیمی با دوست خود مشغول است.

ترامپ اوایل مهرماه نیز در واکنش به سخنرانی تند تونبرگ خطاب به رهبران جهان درباره حفاظت از محیط زیست، در پیامی توئیتری نوشت: او دختر جوان بسیار خوشحالی به نظر می‌رسد که در انتظار آینده‌ای درخشان و عالی است. از دیدنش خیلی خوشحالم.

دختر نوجوان سوئدی آن زمان هم در پاسخ به ترامپ عنوان صفحه خود را اینگونه تغییر داد: دختر جوان بسیار خوشحالی که در انتظار آینده‌ای درخشان و عالی است.

تونبرگ فعال ۱۶ ساله سوئدی که به بنیانگذار اعتصاب‌های دانش‌آموزی در مورد تغییرات اقلیمی مشهور است، در افتتاحیه اجلاس نشست اقلیم سازمان ملل گفت: نسل کنونی جوانان، نسلی است که با بیشترین آلودگی در جهان مواجه است و باید تغییرات اقلیمی بسیاری را تحمل کند.

وی خطاب به رهبران جهان گفت: من نباید اینجا باشم. من باید در آن طرف اقیانوس به مدرسه برگردم اما همه شما امروز برای دادن امید به جوانان به اینجا آمده اید.

جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و اصلی‌ترین نامزد دمکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور در واکنش به ترامپ نوشت: کدام رئیس جمهوری به یک نوجوان زورگویی می‌کند؟ ترامپ تو باید از گرتا درباره اینکه چطور رهبری کنی، چیزهایی یاد بگیری.

مجله تایم روز چهارشنبه با چاپ تصویر تونبرگ در جلد نشریه خود اعلام کرد که او را به عنوان شخصیت سال خود انتخاب کرده است؛ با این حساب، او جوانترین شخصیت سال این مجله شده است.

«ادوارد فلسنتال» سردبیر مجله تایم در این باره نوشت: تونبرگ بزرگترین صدا درباره بزرگترین مسئله‌ای است که کره زمین با آن مواجه شده؛ او همچنین نماینده تغییر نسلی در فرهنگ ما است که در حال ایفای نقش در همه جا از محوطه دانشگاه‌ها در هنگ‌کنگ گرفته تا مقر کنگره در واشنگتن است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید