رای‌گیری مواد طرح استیضاح ترامپ به تاخیر افتاد؛

خشم یاران ترامپ از تصمیم دموکرات‌های کنگره

کدخبر: ۳۱۶۱۱۵
اقتصادنیوز؛ تصمیم دموکرات‌های مجلس نمایندگان برای به تاخیر انداختن رای گیری پیرامون مواد طرح استیضاح دونالد ترامپ در کمیته قضایی با واکنش تند جمهوریخواهان روبرو شد.
خشم یاران ترامپ از تصمیم دموکرات‌های کنگره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ با به تاخیر افتادن رای گیری برای استیضاح ترامپ، انتظار می رود رای گیری درباره مواد طرح استیضاح دونالد ترامپ در کمیته قضایی روز جمعه انجام شود.

تصمیم دموکرات ها برای به تاخیر انداختن این رای گیری با واکنش تند جمهوریخواهان روبرو شد. هواداران رئیس جمهوری ایالات متحده بر این باور هستند که دموکرات ها قصد دارند رای گیری را روز جمعه صبح انجام دهند تا رای دهندگان آمریکایی بتوانند از تلویزیون آن را دنبال کنند.

پیش بینی می شود که با رای موافق کمیته قضایی مجلس نمایندگان به دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ این طرح هفته آینده برای رای گیری نهایی به صحن علنی این مجلس ارجاع شود.

جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان پس از آنکه جلسه روز پنجشنبه این کمیته تا نیمه شب ادامه یافت تصمیم گرفت تا زمان رای گیری را به ساعت ۱۰ صبح جمعه موکول کند. یکی از اعضای دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد دلیل تاخیر در رای گیری گفت: «مردم آمریکا استحقاق تماشای رای گیری را دارند.»

داگ کالینز، عضو جمهوریخواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان در واکنش به تصمیم دموکرات ها گفت: «این کمیته بیشتر نگران این است تا در صفحه تلویزیون دیده شود تا اینکه کار را امشب تمام کند و اجازه دهد که اعضاء به خانه هایشان بازگردند.»

دموکرات ها امیدوار بودند که بتوانند رای گیری را غروب روز پنجشنبه انجام دهند اما جمهوریخواهان با ارائه پیش نویس چند متمم به طرح استیضاح باعث طولانی شدن زمان جلسه شدند. این در حالی است که امکان تصویب متمم های پیشنهادی جمهوریخواهان با توجه به اکثریت دموکرات ها در کمیته قضایی وجود نداشت.

طرح استیضاح دونالد ترامپ پس از تصویب در مجلس نمایندگان برای بررسی و رای گیری به مجلس سنا ارجاع خواهد شد. جمهوریخواهان اکثریت کرسی های مجلس سنا را در اختیار دارند.

دونالد ترامپ در صورت رای موافق دو سوم سناتورها به طرح استیضاح از سمت خود برکنار خواهد شد. امری که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در این مجلس بسیار بعید به نظر می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید