عضو کمیسیون امنیتی پارلمان عراق هشدار داد:

تلاش آمریکا برای ایجاد جنگ داخلی در عراق

کدخبر: ۳۱۶۱۲۶
اقتصادنیوز؛ «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیتی پارلمان عراق نسبت به مداخلات ایالات متحده آمریکا در مسائل داخلی این کشور هشدار داد و گفت که آمریکا قصد ایجاد جنگ داخلی در عراق را دارد و در واقع، علت ناامنی‌های کنونی است.
تلاش آمریکا برای ایجاد جنگ داخلی در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ مهدی تقی به شبکه خبری «الاتجاه» گفت که به هم ریختن وضعیت امنیتی در عراق در راستای تلاش‌های آمریکاست.

وی تأکید کرد که هدف از مداخلات آمریکا در عراق، این است که بتواند جنگ داخلی در عراق به راه بیاندازد.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد که آمریکا در حال ایجاد هرج‌ومرج در عراق است و در همین راستا، از اینکه دولت عراق، به تظاهرات مردمی، مشغول شده است، بهره‌برداری می‌کند.

در همین ارتباط، «صباح العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، از شکست آمریکا در موج‌سواری بر تظاهرات‌های جاری عراق و تلاش برای حمله به منطقه سبز بغداد خبر داد.

وی گفت: تظاهرات‌کنندگان کلیه حساب و کتاب‌های آمریکا را ناکام گذاشتند و با وجود ارتش سایبری و جوکر آمریکایی در تحریک معترضان برای حرکت به سوی منطقه سبز و نیز جنگ روانی به راه افتاده در این سو، این امر محقق نشد و معترضان عراقی از روز دهم نوامبر گذشته، دیگر همسو با این خواست آمریکایی‌ها حرکت نکردند.

العکیلی افزود: هماهنگ‌کنندگان تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در بغداد، اعلام کردند که هیچ تعهدی به توصیه‌های ارتش سایبری آمریکا ندارند و با نادیده گرفتن درخواست‌های آمریکایی برای پیشروی به سوی منطقه سبز، طرح‌های آمریکا را به شکست کشاندند.

وی در ادامه گفت که پس از شکست واشنگتن در ایجاد فتنه میان نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی از یک سو و تظاهرات‌کنندگان از سوی دیگر و به راه انداختن جنگ داخلی با تحریک معترضان و اتهام‌زنی به نیروهای امنیتی و الحشد برای کشتاری که اخیرا در پل «السنک» روی داد، بعید نیست که آمریکا کودتا علیه حکومت عراق را کلید بزند.

دور دوم تظاهرات در عراق از 25 اکتبر علیه فساد، وضعیت نامناسب معیشتی و بیکاری برگزار شد و تا به امروز نیز ادامه دارد؛ هر چند که در مقایسه با روزهای نخست، از شدت آن کاسته شده است.

ناظران می‌گویند که هر چند عمده مطالبات معترضان، به حق و قانونی است، ولی آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شعله‌ور کردن این اعتراضات نقش مهمی دارند تا از این طریق بتوانند به مقاصد خود دست یابند.

این سه کشور در ابتدای تظاهرات قصد کودتا در عراق را داشتند که این نقشه آنان، نقش بر آب شد. منابع خبری هم اعلام کردند که این طرح توسط آمریکا، امارات و عربستان سعودی پایه‌ریزی شده بود.

 امارات، مرکز ایده‌پردازی بود و اشخاصی مانند «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی و «محمد دحلان» مشاور فلسطینی وی (که به داشتن ارتباط با رژیم صهیونیستی شهره است)، مسئولیت برنامه‌ریزی را بر عهده گرفتند. هزینه مالی این کودتا که حدود ۱۵۰ میلیون دلار بود، بر عهده عربستان سعودی قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید